واکنش روسیه به ادعای اخیر آمریکا درباره «استارت نو»

کدخبر: ۵۷۷۷۷۰
اقتصادنیوز: سفارت روسیه در آمریکا طی صدور بیانیه‌ای گفت: وزارت خارجه ایالات متحده در یکم ژوئن اسنادی را پیرامون پیمان استارت نو منتشر کرد و در آن بار دیگر بر ادعای نقض مفاد این پیمان توسط روسیه تاکید کرد.
واکنش روسیه به ادعای اخیر آمریکا درباره «استارت نو»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سفارت روسیه در ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا در یکم ژوئن اسنادی را پیرامون پیمان استارت نو منتشر کرد و در آن بار دیگر بر ادعای نقض مفاد این پیمان توسط روسیه تاکید کرد. ما یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که بیانیه‌های آمریکا هیچ ارتباطی با علل واقعی بحران کنونی پیرامون معاهده استارت نو ندارد.

پهپاد تحت کنترل «هوش مصنوعی» ارتش آمریکا، اپراتور خود را کشت

تاس گزارش داد، در ادامه این بیانیه که در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر شده آمده است: ما مکرراً در مجامع عمومی و از طریق کانال‌های دیپلماتیک دلایل خروج روسیه از این معاهده را بیان کرده و علل قانونی فراوانی برای تصمیم خود ارائه داده‌ایم؛ تصمیمی که کاملاً در راستای کنوانسیون قوانین معاهدات وین است. پافشاری آمریکا در عدم به رسمیت شناختن ارجحیت قانون بین المللی واضح است. واشنگتن همیشه در موارد حقوقی و قانونی خودمحور بوده است.

وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه مدعی شد که خروج روسیه از پیمان کنترل تسلیحاتی استارت نو از نظر قانونی مجاز نیست. در نتیجه روسیه همچنان موظف است که به تعهدات خود تحت پیمان استارت نو عمل کند. مسکو در برآورده کردن بسیاری از تعهدات خود در این پیمان شکست خورده و دارد آن را نقض می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید