سخنگوی کرملین:

تمدید توافقنامه غلات «هیچ شانسی» ندارد

کدخبر: ۵۸۰۷۹۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین گفت: هیچ شانسی برای تمدید توافقنامه غلات که امکان صادرات امن در دریای سیاه را فراهم می‌کند، وجود ندارد.
تمدید توافقنامه غلات «هیچ شانسی» ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که به نظر می‌رسد «هیچ شانسی» برای تمدید توافقنامه غلات که امکان صادرات امن در دریای سیاه را فراهم می‌کند، وجود ندارد.

بازداشت جوان فرانسوی به ظن تلاش برای ترور «مکرون»

رویترز گزارش داد، پسکوف شنبه اظهار کرد: سخت بتوان هر گونه تصمیم‌گیری احتمالی و نهایی در این باره را پیش‌بینی کرد. اما با توجه به وضعیت جاری می‌توانم بگویم که این توافق هیچ شانسی ندارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سه شنبه گذشته اعلام کرد: روسیه در حال بررسی خروج از توافق صادرات غلات دریای سیاه است.

وی افزود که بیشتر غلات اوکراین، بر خلاف توافقات، به کشورهای کاملاً مرفه اتحادیه اروپا می‌رود.

پوتین تاکید کرد: ما از این موضوع آگاه هستیم. ما به منظور حمایت از کشورهای در حال توسعه و دوستانمان و به منظور لغو تحریم‌ها بر بخش کشاورزی روسیه با این توافق موافقت کردیم. ما یک بار دیگر فریب خوردیم.

وی ادامه داد، تقریباً هیچ محموله غلات اوکراینی به کشورهای آفریقایی نمی‌رسد.

احتمال تمدید دبیرکلی «استولتنبرگ» در ناتو؟

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز پنجشنبه گذشته گفت: تمدید قرارداد غلات قابل بحث نیست مگر اینکه بسته توافقات قبلی اجرا شود.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بسته توافقنامه امضا شده در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲، تاکنون فقط در مورد تامین غلات اوکراین اجرا می‌شود و بخشی از توافقنامه که مربوط به صادرات آمونیاک روسیه است هنوز جنبه عملی به خود نگرفته است.

سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه هم گفت: تقریباً یک سال پس از امضای توافق صادرات غلات دریای سیاه در استانبول، صادرات آمونیاک روسیه انجام نشده است. بطور کلی، مشکلات اعمال تحریم‌های ضد روسیه مربوط می‌شود که پرداخت‌های بانکی، حمل‌ونقل، بیمه، دارایی‌ها و غیره را هدف قرار می‌دهند و این تحریم‌ها تشدید می‌شوند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: بدون حل این مشکل، ما نمی‌توانیم در مورد تمدید طرح دریای سیاه بعد از ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیرماه) صحبت می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی