واکنش سازمان ملل به اظهارات «بایدن» علیه رهبر چین

کدخبر: ۵۸۱۵۸۸
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه رهبر چین گفت که نمی‌خواهد درباره لفاظی های هر رهبری اظهار نظر کند.
واکنش سازمان ملل به اظهارات «بایدن» علیه رهبر چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی بر اینکه آیا سازمان ملل مانند جو بایدن معتقد است شی جین پینگ یک دیکتاتور است؟ گفت: من نمی خواهم در خصوص لفاظی های هر رهبری اظهار نظر کنم. بدون شک آنچه ما می خواهیم، یک رابطه قوی و مثبت میان چین و آمریکا است.

واکنش مسکو به اظهارات اخیر «بایدن» علیه «شی جین پینگ»

جو بایدن که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال جلب نظر حداکثری رای دهندگان آمریکایی است، همتای چینی خود را یک دیکتاتور توصیف کرده است.

این سخنگوی سازمان ملل همچنین درباره تمدید توافق صادرات غلات کود روسیه نیز گفت: ما درحال انجام تمام تلاش خود برای تمدید یادداشت تفاهم صادرات کود و محصولات کشاورزی روسیه و همچنین توافق صادرات غلات دریای سیاه هستیم.

فرحان حق در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ملل معتقد است روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را پرداخت کند؟ گفت: اولویت اول ما یافتن راهی برای پایان این جنگ است. زمانی که این اتفاق افتاد جامعه جهانی چگونگی بازسازی اوکراین را بررسی خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید