میزان دارایی‌های خارجی مصادره‌شده روسیه توسط غربی‌ها

کدخبر: ۵۸۴۰۳۵
اقتصاد نیوز: بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، ۲۰۷ یورو از دارایی های خارجی روسیه از سوی کشورهای غربی مسدود شده است.
میزان دارایی‌های خارجی مصادره‌شده روسیه توسط غربی‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، کمیساریای عدالت اروپا میزان دارایی‌های خارجی مصادره شده روسیه نزد کشورهای را از ابتدای عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین را اعلام کرد.

غرب برای فعال کردن مکانیسم ماشه مقدمه سازی می کند؟

رویترز گزارش داد، «دیدیه ریندرز» کمیساریای عدالت اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که مقدار دقیق دارایی های مسدود شده دولت روسیه از زمان از سوی کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر ۲۰۷ میلیارد یورو (معادل ۲۲۶ میلیارد دلار) است.

بنا به اعلام کمیساریای عدالت اروپا، این مقدار از دارایی های خارجی روسیه از ابتدای شروع عملیات ویژه این کشور در اوکراین از سوی غرب مصادره شده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هنوز در حال بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های خارجی روسیه برای جبران خسارات جنگ در اوکراین است.

اورزلا فن درلاین، رئیس‌کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که بروکسل در حال آماده سازی طرحی است که بر مبنای آن دارایی های روسیه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مصادره می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا در تشریح جزئیات این طرح گفت که این طرح شامل سرمایه گذاری دارایی های مسدود شده روسیه است که منافع ناشی از آن به کی یف ارسال می شود.

پیش از این نشریه فایننشال‌تایمز اعلام کرد که چند تن از اعضای دولت آلمان بر این باورند که با اشاره به بالا بودن «مخاطرات حقوقی و قانونی» در مسیر تخصیص دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین، با طرح اتحادیه اروپا درباره این موضوع مخالفت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه