درباره حمایت طولانی مدت از اوکراین؛

بیانیه جدید گروه ۷ درباره اوکراین

کدخبر: ۵۸۵۷۳۹
اقتصادنیوز: گروه 7 با صدور یک بیانیه‌ اعلام کردند که در بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه حمایت خواهند کرد.
بیانیه جدید گروه ۷ درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کشورهای گروه ۷ روز چهارشنبه از یک چارچوب بین المللی برای امنیت بلندمدت اوکراین و تقویت توان نظامی این کشور در مقابل روسیه رونمایی کردند.

ادعای روسیه درباره رهگیری یک هواپیمای نظامی

رویترز گزارش داد، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی در بیانیه‌ای اعلام کردند که ما مذاکرات را با اوکراین آغاز می‌کنیم تا از طریق تعهدات امنیتی دوجانبه و ترتیبات همسو با این چارچوب چندجانبه، مطابق با الزامات قانونی، حمایت پایدار خود از اوکراین را رسمی کنیم تا این کشور بتواند از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند.

گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کاناداست.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای این بیانیه گفت که این بیانیه قدرتمندی از تعهد ما به اوکراین است.

کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست خود در شهر ویلنیوس لیتوانی، اوکراین را یکی از کشورهای عضو در آینده نزدیک اعلام کردند ولی بر خلاف خواسته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، جدول زمانی مشخصی برای این کار ارائه نکردند.

کشورهای عضو ناتو می‌گویند درباره الحاق اوکراین به این سازمان بعد از تمام شدن جنگ این کشور با روسیه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

ناتو برای جلوگیری از وارد شدن به درگیری مستقیم با روسیه، آشکارا از کمک نظامی به اوکراین به عنوان یک سازمان خودداری کرده است و مایل است این امر را به کشورهای دیگر واگذار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید