چین: پکن مایل به همکاری با روسیه و هند است

کدخبر: ۵۸۸۱۱۷
اقتصادنیوز: رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه وآجیت دوآل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار کرد.
چین: پکن مایل به همکاری با روسیه و هند است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «وانگ یی« رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در حاشیه نشست نمایندگان امنیتی بریکس آفریقای جنوبی امروز دوشنبه با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه وآجیت دوآل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار کرد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، وانگ در دیدار با پاتروشف، گفت: چین مایل است در شرایط کنونی جهان ارتباطات راهبردی با روسیه را در راستای اعتماد متقابل استراژیک، ابتکار «کمربند و راه» و اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزایش دهد.

واردات نظامی روسیه از چین!/ پلیتیکو مدعی شد

وی با بیان اینکه کشورهای بریکس همه کشورهای در حال توسعه هستند و در سال‌های اخیر، نقاط روشن بسیاری در همکاری بریکس وجود داشته است، افزود: پکن مایل به همکاری نزدیک با مسکو و سایر کشورهای بریکس برای ترویج همکاری بزرگ تر و حفاظت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه است.

همچنین پاتروشف نیز در دیدار با رئیس دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت: مسکو مایل به تقویت ارتباطات راهبردی با پکن، گسترش همکاری عملی، تعمیق هماهنگی و همکاری در چارچوب بریکس و سازمان همکاری شانگهای و تزریق نیروهای تثبیت کننده بیشتر به جهان آشفته است.

وانگ همچنین در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با بیان اینکه پکن و دهلی نو ۲ نیروی اصلی در روند چند قطبی شدن هستند، افزود: ۲ طرف باید روند توسعه را دنبال کنند و بر سند راهبردی بین ۲ کشور مبنی بر «پکن و دهلی نو تهدیدی بر یکدیگر نیستند بلکه فرصتی برای توسعه هم هستند»، پایبند باشند.

وی در ادامه افزود: پکن مسیر برخی از کشورهایی که به دنبال هژمونی هستند را دنبال نخواهد کرد و مایل است با کشورهای در حال توسعه از جمله هند برای حمایت مشترک از چندجانبه گرایی و دموکراتیزه کردن روابط بین الملل و ارتقای توسعه نظم بین المللی در جهتی عادلانه تر و معقول تر همکاری کند.

پس لرزه های تصویب قانون جنجالی نتانیاهو/ اسائیل آماده باش شد+فیلم

دوال نیز در این دیدار با بیان اینکه هند و چین به عنوان ۲ تمدن باستانی، ۲ کشور همسایه و ۲ کشور پرجمعیت جهان، ۲ نیروی اصلی تأثیرگذار بر تحول الگوی جهانی هستند، گفت: ۲ کشور دیدگاه‌های مشترک زیادی در مورد آینده بشریت و جهان و منافع مشترک گسترده‌ای دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سرنوشت ۲ کشور ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارد و بازسازی اعتماد متقابل استراتژیک و جستجوی توسعه مشترک ضروری است، افزود: دهلی نو مایل است با روحیه درک متقابل و احترام متقابل با پکن همکاری کند، به وضعیت کلی و بلندمدت نگاه کند، راهی اساسی برای حل وضعیت مرزی بیابد، بهبود و توسعه روابط ۲ جانبه را در اسرع وقت ارتقا دهد و کمک‌های مثبتی به حفظ صلح و رفاه جهانی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید