نقشه آلمان برای پایان جنگ اوکراین/ آقای صدراعظم راهکار داد!

کدخبر: ۵۹۱۹۶۸
صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه نشست اخیر جده درباره اوکراین یک رویداد بسیار ویژه بود، خواستار تلاش دیپلماتیک بیشتر برای پایان دادن به درگیری بین مسکو و کی‌یف شد.
نقشه آلمان برای پایان جنگ اوکراین/ آقای صدراعظم راهکار داد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شولتز این اظهارات را در مصاحبه تابستانی سالانه خود با شبکه زد دی اف آلمان که یکشنبه پخش شد، بیان کرد.

صدراعظم آلمان گفت: ادامه این گفت وگوها برای ما منطقی است زیرا فشار بر مسکو را افزایش می‌دهد تا دریابد مسیر اشتباهی را در پیش گرفته و باید نیروهای خود را از اوکراین خارج کند تا دستیابی به صلح امکان‌پذیر شود.

وی همچنین به یک رویداد دیپلماتیک مشابه به میزبانی دانمارک در ماه ژوئن اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه این مذاکرات و نشست سران به میزبانی عربستان سعودی هر دو رویدادهای بسیار ویژه و مهمی بودند اما در واقع تنها یک نقطه آغاز محسوب می‌شوند.

شولتز در این مصاحبه از دادن پاسخ مستقیم به پرسشی درباره چشم‌انداز حمایت نظامی بیشتر از اوکراین و به ویژه تحویل قریب‌الوقوع موشک‌های کروز دوربرد تاروس به کی‌یف، طفره رفت و اظهار کرد: ما بر اساس رویه‌ای که تا به حال آن را دنبال کرده‌ایم، همیشه هر تصمیم واحد را از این نظر که تا چه حد امکان‌پذیر و منطقی است و سهم ما در این میان چیست، با دقت بررسی می‌کنیم.

به نوشته راشا تودی، برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، آلمان مدت‌ها بود که در برابر تقاضاهای اوکراین برای تامین سخت‌افزارهای نظامی پیچیده‌تر مقاومت می‌کرد اما اوضاع در اوایل سال جاری تغییر کرد، زمانی که برلین تسلیم فشارهای فزاینده شد و موافقت کرد تانک‌های اصلی نبرد لئوپارد ۲ را تحویل دهد و همچنین به اشخاص ثالث اجازه داد تا خودروهای نظامی ساخت آلمان را دوباره به اوکراین صادر کنند.

از سوی دیگر نشست جده که مشاوران امنیتی و دیپلمات‌های ارشد کشورهای شرکت‌کننده را گرد هم آورد، هیچ نتیجه معناداری نداشت و در واقع شرکت‌کنندگان تنها موافقت کرده‌اند که منشور سازمان ملل و همچنین تمامیت ارضی اوکراین باید رعایت شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نشست جده، گفت: بدون مشارکت روسیه و بدون در نظر گرفتن منافع مسکو، هیچ نشستی درباره بحران اوکراین ارزش افزوده‌ای نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید