اوکراین بالاخره اعتراف کرد / حمله به پل کریمه کار ما بود

کدخبر: ۵۹۲۵۸۷
اقتصادنیوز: سرویس امنیت اوکراین (SBU) با ارسال تصاویر ویدیویی به شبکه سی.ان.ان برای اولین بار علنا مسئولیت حمله به پل کریمه را به عهده گرفت.
اوکراین بالاخره اعتراف کرد / حمله به پل کریمه کار ما بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرویس امنیت اوکراین (SBU) با ارسال تصاویر ویدیویی به شبکه سی.ان.ان برای نخستین بار به طور علنی مسئولیت حمله پهپادی به پل کریمه را بر عهده گرفت.

سی.ان.ان گزارش داد، ویدیویی که در اختیار این شبکه قرار گرفته است حمله پهپادی اوکراین در ماه ژوئیه به پل کریمه را نشان می‌دهد و حاوی جزئیات جدیدی از این حمله است.

ادعای روسیه درباره آمار کشته های ارتش اوکراین

حمله ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیرماه) به پل کریمه آسیب زد و به گفته مقام‌های روس جان ۲ شهروند غیرنظامی را نیز گرفت. این دومین حمله به این گذرگاه بود و نشان داد که دفاع از تنها مسیر ارتباط مستقل میان کریمه و روسیه چقدر دشوار است.

واسیل مارلیوک رئیس سرویس امنیتی اوکراین SBU گفت که در این حمله از پهپادی به نام «بچه دریا» استفاده شد که توسعه آنها پس از حمله روسیه به اوکراین آغاز شد.

وی افزود: این پهپادها محصول ویژه سرویس امنیت اوکراین است. هیچ یک از شرکت‌های خصوصی در تولید آن مشارکت ندارد. ما اخیرا با استفاده از این پهپادها ضربه موفقیت‌آمیزی به پل کریمه، کشتی تهاجمی اولنگروسکی و نفتکش SIG وارد کردیم.

ویدیویی که سرویس امنیت اوکراین در اختیار سی.ان.ان قرار داده است، نشان می دهد که بچه دریا ۸۵۰ کلیوگرم مواد انفجاری به یکی از ستون‌های بتونی پل کریمه شلیک کرد.

مقام‌های امنیتی اوکراین همچنین ۲ ویدیوی دوربین‌های مداربسته در اختیار این شبکه گذاشتند که لحظه برخورد یک پهپاد به جاده روی پل و لحظه انفجار یک پهپاد دیگر را نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید