اظهارات سالیوان درباره آموزش خلبانان اوکراینی

کدخبر: ۵۹۲۸۴۰
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آموزش خلبانان اوکراینی بر روی جت های جنگنده های اف ۱۶پس از انتقال این هواپیما به این کشور خبر داد.
اظهارات سالیوان درباره آموزش خلبانان اوکراینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری افزود: در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نامه‌ای به همتایان اروپایی خود در دانمارک و هلند درباره تایید رسمی انتقال جنگنده های اف ۱۶ از طریق کشورهای ثالث به اوکراین در میان جنگ جاری با روسیه ارسال کرد.

اردوغان پشت پوتین را خالی نکرد

مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن اضافه کرد: آموزش پس از انتقال دنبال خواهد شد. ما با کنگره و با متحدان خود برای تحقق این انتقال کار می کنیم. ما در این هفته بر آن تاکید کردیم.

هفته گذشته، یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اوکراینی گزارش داد که اولین گروه شش نفره از خلبانان اوکراینی تا تابستان سال ۲۰۲۴, آموزش خود بر روی جنگنده F-۱۶ را تکمیل نخواهند کرد زیرا آنها باید چهار ماه کلاس های آموزش انگلیسی بگذرانند تا اصطلاحات فنی را بیاموزند.

طبق گزارش‌ها، خلبانان اوکراینی آموزش بر روی جنگنده‌های F-۱۶ را تنها در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز خواهند کرد و آماده‌سازی این آموزش شش ماه طول خواهد کشید، در حالی که گروه دوم خلبان‌های اوکراینی در اواخر سال ۲۰۲۴ این آموزش را آغاز خواهند کرد.

 

رد هدف قرار دادن چین از طریق همکاری سه جانبه با ژاپن و کره جنوبی

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین ادعا کرد که تلاش‌های آمریکا برای تقویت همکاری‌های امنیتی سه جانبه با ژاپن و کره جنوبی "علیه هیچ کشوری نیست."

سالیوان در پاسخ به سوال خبرنگاری در کمپ دیوید درباره شکایت چین مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال تشکیل "ناتوی آسیایی" است؟ گفت: "من تاکید می کنم که اجلاس امروز، این مشارکت، علیه کسی نیست؛ بلکه از هدفی حمایت می کند. این همکاری برای یک چشم انداز هند و اقیانوسیه آزاد، باز، امن و مرفه است."

تحریم‌های تازه کانادا علیه روسیه + جزئیات

وی افزود: اگر به اهداف، بیانیه و اصول توجه کنید، متوجه خواهید شد که آنها کشوری را هدف قرار نمی دهند. آنها یک چشم انداز مثبت را دنبال می کنند که به نفع مردم کشورهای ما و همچنین برای مردم در سراسر اقیانوس آرام است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید خاطرنشان کرد که آمریکا چندین دهه است که با ژاپن و کره جنوبی همکاری کرده است. بنابراین، تحول جدید معرفی یک چارچوب برای "اتصال همه این همکاری ها به یکدیگر است."

او استدلال کرد که این همکاری سه جانبه به بهبود شرایط اقتصادی همه کشورهای منطقه هند و اقیانوسیه از جمله چین کمک کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید