وضعیت اورژانسی سوئد بعد از قرآن‌سوزی / پس‌لرزه‌ها ادامه دارد

کدخبر: ۵۹۵۳۸۰
اقتصادنیوز: گونار استرومر وزیر دادگستری سوئد با هشدار نسبت به وضعیت امنیتی کنونی کشور گفت که در حال حاضر وضعیت ما بسیار تیره و تار است.
وضعیت اورژانسی سوئد بعد از قرآن‌سوزی / پس‌لرزه‌ها ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  رسانه‌های سوئدی به نقل از وزیر دادگستری سوئد از وضعیت امنیتی نامناسب کشور خبر دادند.

استرومر وزیر دادگستری سوئد پس از اهانت‌ها به قرآن در این کشور گفته است که سوئد در حال حاضر تا مدتی با وضعیت امنیتی تیره و تار زندگی خواهد کرد.

در همین ارتباط فردریک هالستروم رئیس سازمان ضد تروریسم سوئد نیز پنجشنبه شب با هشدار نسبت به وضع امنیتی کشور، افزود: اهانت‌های مکرر به قرآن در سوئد، وجهه بین‌المللی کشور را تغییر داده است.

هالستروم در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: سوئد برای مدتی با این وجهه زندگی خواهد کرد و ما باید سعی کنیم با تصویری که از ما به نمایش درآمده است، زنده بمانیم.

وی افزود: تصاویری که از اهانت به قرآن در سوئد در خارج از کشور و به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی در حال پخش است، باعث می‌شود که سطح تهدیدات امنیتی ما برای مدتی بالا باقی بماند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، پس از اینکه اولف کریسترسون نخست‌وزیر سوئد گفت که کشورش به هدف اولویت‌دار برای افراط گرایان تبدیل شده، این کشور اسکاندیناوی سطح تهدید تروریستی خود را به بالاترین حد رسانده است.

سوئد به طور گسترده به ویژه از سوی جهان اسلام به دلیل اجازه دادن به هتک حرمت به قرآن به بهانه آزادی بیان، محکوم شده است.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) در اوایل ماه جاری از کشورهای عضو خواست تا اقدامات مناسب سیاسی و اقتصادی را در مورد سوئد و سایر کشورهایی که اجازه می‌دهند در آن کشورها به کتاب مقدس مسلمانان اهانت شود، اعمال کنند.

سازمان همکاری اسلامی هشدار داد که باید به اقدامی که به عنوان عمل تجاوزکارانه که نفرت و تحقیر ادیان را گسترش می‌دهد و صلح، امنیت و هماهنگی جهانی را تهدید می‌کند، پایان داد.

در ماه‌های اخیر، هتک حرمت قرآن در مقابل پارلمان سوئد، مسجد اصلی استکهلم و سفارت‌های ترکیه و عراق اتفاق افتاد.

در دانمارک کشور همسایه سوئد نیز اهانت به قرآن اتفاق افتاد و همین موضوع دولت این کشور را بر آن داشت تا هفته گذشته طرح‌هایی را ارائه دهد که بر اساس آنها، اهانت به متون مذهبی یک جرم جنایی اعلام شود.

با این حال، سوئد هنوز در حال بررسی گزینه‌های قانونی خود است و کریسترسون در اوایل این ماه گفت که این کشور اسکاندیناوی هنوز هیچ برنامه‌ای برای ایجاد تغییر در قوانین خود ندارد.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید