روسیه در تدارک بازتولید یک تانک افسانه‌ای

کدخبر: ۵۹۷۵۰۷
اقتصادنیوز: روسیه می‌گوید جنگ نیابتی ناتو علیه این کشور در اوکراین شرکت‌های نظامی صنعتی روسیه را مجبور به تولید مجدد تانک‌ها و خودروهای زرهی جدیدی کرده است.
روسیه در تدارک بازتولید یک تانک افسانه‌ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جنگ نیابتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه مسکو، مجتمع نظامی-صنعتی روسیه را وادار کرده است تا طرح تولید و نوسازی تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی از جمله تانک افسانه‌ای تی-۸۰ را بررسی و در مرحله اجرا قرار دهد.

پوتین به آخر خط رسیده؛ باید کارش را تمام کنیم!

اسپوتنیک گزارش داد، روسیه می‌گوید جنگ نیابتی ناتو علیه این کشور در اوکراین شرکت‌های نظامی صنعتی روسیه را مجبور به تولید مجدد تانک‌ها و خودروهای زرهی جدیدی کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در ماه مارس گفته بود که کشورش قادر به تولید سه برابر مقدار سلاحی است که غرب در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

الکساندر پوتاپوف، مدیرکل صنایع نظامی اورال واگن زاود (Uralvagonzavod) گفته است که این شرکت در حال بررسی تولید مجدد تانک‌های تی-۸۰ مجهز به موتور توربین است.

اورال‌واگن‌زاود شرکت صنایع جنگ‌افزاری روسی است، که در سال ۱۹۳۶ تاسیس شد و هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از شرکت روستخ است.

پوتاپوف در گفت,گو با رسانه‌های روسی گفت: در صورت نیاز ارتش روسیه این تانک‌ها به زودی تولید شده و در اختیار قرار خواهند گرفت.

ماه گذشته مدل قدیمی این تانک روسی توانست ۲ فروند تانک T-۷۲B اوکراینی را هدف قرار دهد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

رئیس جمهور برزیل خیال پوتین را راحت کرد!

تی-۸۰ اولین بار در سال ۱۹۷۶ با ارتش شوروی وارد خدمت شد و نختسن مدل MBT نسل سوم در جهان و اولین مدل تانک با استفاده از موتور قدرتمند توربین گازی چند سوختی به عنوان منبع اصلی نیروی محرکه بود.

این تانک دارای یک خدمه سه نفره بوده و برای خدمت در تشکیلات زبده گارد شوروی مستقر در اروپای شرقی در طول جنگ سرد طراحی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی