آمریکا مدعی شد: توافق عربستان و اسرائیل نهایی شد

کدخبر: ۶۰۱۱۷۸
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که چارچوب اصلی توافق عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نهایی شده است.
آمریکا مدعی شد: توافق عربستان و اسرائیل نهایی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رایزنی‌ها با هدف رسیدن به توافق عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به جلو گام برمی‌دارد.

وی افزود: تاکنون این رایزنی‌ها موجب نهایی شدن چارچوب اصلی توافق آتی عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو، شده است.

جان کربی که علاوه بر سمت اصلی خود به عنوان هماهنگ کننده روابط راهبردی در کاخ سفید نیز مشغول به فعالیت است، در ادامه گفت: عربستان سعودی و اسرائیل، چارچوب اساسی این توافق را تعیین کرده تا به سوی تحقق آن حرکت کنند.

وی افزود: همانند هر توافق پیچیده‌ای، دو طرف (ریاض و تل آویو) باید در راستای نهایی شدن این توافق امتیازاتی را بدهند.

جان کربی در عین حال، به محتوای احتمالی این امتیازات و یا عقب نشینی‌ها اشاره‌ای نکرد.

روز گذشته خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به نقل از برخی منابع آگاه منطقه‌ای، عنوان کرد: عربستان سعودی در هر صورت، روند تحقق توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر طرف اسرائیلی حاضر به امتیاز دادن به فلسطینیان نباشد!

طی روزهای اخیر نیز یک هیأت صهیونیستی به ریاست وزیر گردشگری کابینه نتانیاهو به ریاض سفر کرد و ضمن مشارکت در یک کنفرانس بین المللی در زمینه توریسم، به گرمی مورد استقبال مقامات سعودی قرار گرفت. طی ماه‌های اخیر رسانه‌های سعودی و صهیونیستی، گزارش‌های متعددی با محتوای نزدیک شدن به توافق عادی سازی میان دو طرف منتشر کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید