اعتراف آمریکا درباره جنگ غزه/ تعداد کشته‌های آمریکایی در اسرائیل افشا شد

کدخبر: ۶۰۳۴۸۷
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر کشته شدن ۲۲ آمریکایی اذعان کرد: به دنبال بازگشایی کریدورهای امن هستیم.
اعتراف آمریکا درباره جنگ غزه/ تعداد کشته‌های آمریکایی در اسرائیل افشا شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: تعداد آمریکایی‌های مفقودی در پی حمله حماس ممکن است افزایش یابد. من با مقامات اسرائیلی دیدار خواهم کرد تا در راستای آزادی آمریکایی‌ها تلاش کنیم.

بلینکن گفت که ۲۲ آمریکایی در جریان درگیری‌ها در اراضی اشغالی کشته شده‌اند و احتمالا شمار کشته‌شدگان آمریکایی از این نیز فراتر برود.

وی در ادامه مدعی شد: شرایط پیچیده است. ما نمی‌خواهیم که به غیرنظامیان آسیبی برسد اما اسرائیل حق دفاع از خود در قبال هرگونه تهدیدی را دارد. ما با هر کشوری که بخواهد برای افزایش تنش‌ها در منطقه از این شرایط سواستفاده کند مقابله خواهیم کرد.

این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه گفت: ما درحال گفت‌وگو برای بازگشایی کریدورهای امن با اسرائیل و مصر هستیم.

بلینکن عنوان کرد که درخصوص جزئیات عملیات‌های‌شان صحبت نخواهند کرد.

وی با طرح این ادعا که حماس از غیرنظامیان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کند، بیان کرد: ما هرچه که در توان داریم برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان انجام خواهیم داد.

بلینکن با تکرار حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی عنوان کرد که انتظار دارد این رژیم کمک‌های بیشتری را از آمریکا درخواست کند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که در سفر خود به اراضی اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

صبح شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه در آخرین به‌روزرسانی خود از آمار قربانیان حملات جاری به نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوزات خبر داد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری بامداد امروز اعلام کردند که تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها از آغاز عملیات به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید