کربی: اسرائیل قبل از صدور هشدار برای تخلیه غزه با ما مشورت نکرده است

کدخبر: ۶۰۳۷۷۱
اقتصادنیوز: هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد اسرائیل در تعیین ضرب‌الاجل و صدور هشدار برای تخلیه ساکنان شمال نوار غزه با ما رایزنی و مشورت نکرده است.
کربی: اسرائیل قبل از صدور هشدار برای تخلیه غزه با ما مشورت نکرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری برغم حمایت واشنگتن از جنایات رژیم اشغالگر قدس و تجهیز این رژیم در پی وحشت از عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی مدعی شد: ما نگران افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان هستیم و در حال کار برای پیدا کردن یک مسیر امن برای خروج از غزه هستیم.

کربی افزود: ما درحال بررسی سایر گزینه ها برای خارج کردن آمریکایی‌ها از اسرائیل از طریق دریا هستیم.

 هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تاکید بر اینکه « هیچ مشورتی با ما قبل از صدور هشدار تخلیه توسط ارتش اسرائیل وجود نداشته است»،  افزود: ما می‌خواهیم اطمینان یابیم کسانی که می‌خواهند غزه را ترک کنند، توانایی این کار را دارند. بنابراین، ما به شدت با اسرائیلی‌ها و مصری‌ها همکاری می‌کنیم تا گذرگاهی امن برای خروج از جنوب غزه پیدا کنیم.  ما همچنین می خواهیم توانایی ارائه کمک های بشردوستانه را حفظ کنیم.

اسرائیل کرانه باختری را منطقه بسته نظامی اعلام کرد

 این مقام کاخ سفید از ارائه جزئیات در مورد گفتگوهای دیپلماتیک در حال انجام خودداری کرد.  کربی سپس گفت که ایالات متحده "به طور معمول" با همتایان اسرائیلی "در مورد مسائل مربوط به قانون درگیری مسلحانه و احترام به جان انسان ها" گفتگو می کند.

 او گفت: «این گفتگویی است که ما با آنها داشته ایم و خواهیم داشت.»

به گزارش ایرنا از نیویورک، وزیر خارجه دولت بایدن که در قطر به سر می برد، در یک نشست خبری با حضور همتای قطری خود مدعی شد: که این کشور با مقامات اسرائیلی و سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی «برای ارائه کمک به غیرنظامیان در غزه» همکاری می‌کند و از اسرائیل خواست تا «هر اقدام احتیاطی ممکن را برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان» انجام دهد.

بلینکن در حالیکه واشنگتن همه جانبه رژیم اسرائیل را در پیشبرد طرحها و جنایاتش همراهی می کند، مدعی شد: «ما اذعان می کنیم که بسیاری از خانواده‌های بی گناه فلسطینی در غزه در رنج هستند و غیرنظامیان فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. ما از نابودی زندگی بیگناهان - اسرائیلی، فلسطینی، یهودی، مسیحی، مسلمان و همچنین غیرنظامیان از هر مذهب و ملیتی ناراحتیم.»

وی افزود که واشنگتن با اسرائیل و سازمان های امدادی برای ایجاد "مناطق امن" برای غیرنظامیان در غزه همکاری می کند. ما در حال بررسی جزئیات هستیم اما ایجاد کریدور برای ما یک اولویت است.»

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری به خبرنگاران اعلام کرد که واشنگتن در گفتگو با مصر و اسرائیل بر «اهمیت باز بودن گذرگاه رفح برای شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی سایر کشورها که می‌خواهند غزه را ترک کنند» تاکید کرده است.

پوتین: محاصره غزه شبیه محاصره لنینگراد از سوی نازی‌هاست

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگارانی که با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا سفر می کردند، گفت که تمرکز ایالات متحده آمریکا بر شهروندان آمریکایی بوده است، اما کشورهای دیگر نیز سعی دارند شهروندان خود را خارج کنند.

تخمین زده می شود که ۵۰۰-۶۰۰ فلسطینی آمریکایی در غزه زندگی می کنند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا، مقامات آمریکایی تلاش کرده اند یک کریدور بشردوستانه ایجاد کنند که به آمریکایی ها و غیرنظامیان اجازه می دهد تا قبل از تهاجم نظامی احتمالی اسرائیل به غزه، این منطقه را ترک کنند.

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که "کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند." اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل "ممکن است رعایت نشود."

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید