خبر مهم ارمنستان از توافق صلح با باکو

کدخبر: ۶۰۶۱۵۷
اقتصادنیوز: برخی منابع رسانه ای از امیدواری نخست وزیر ارمنستان برای توافق صلح با جمهوری آذربایجان در ماه‌های آینده خبر داده اند.
خبر مهم ارمنستان از توافق صلح با باکو

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که روز گذشته  ایروان از لغو دیدار نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان که قرار بود اواخر ماه میلادی جاری در بروکسل برگزار شود، خبر داده بود، حالا برخی منابع خبری از امیدواری پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به توافق صلح با باکو می گویند. 

آنطور که ایرنا به نقل از تارنمای رادیو اروپای آزاد گزارش داده،  نیکول پاشینیان ابراز امیدواری کرد توافق صلح با جمهوری آذربایجان در ماه‌های آینده امضا و روابط دیپلماتیک با باکو برقرار شود.

پاشینیان امروز در نشست تفلیس تاکید کرد که کشورش امیدواری دیگری نیز دارد و آن این است که مرزهایش با ترکیه را به عنوان متحد نزدیک آذربایجان، به روی شهروندان کشورهای ثالث باز کند.

اظهارات وی همزمان با تلاش ها برای تحکیم صلح در منطقه متشنج جنوب قفقاز مطرح شده است. جمهوری آذربایجان ماه گذشته بار دیگر کنترل منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را در اختیار گرفت. این منطقه در سطح جهانی در حاکمیت آذربایجان به رسمیت شناخته می شد، ولی از دهه ۱۹۹۰ میلادی تحت اداره ارمنی های قومی بود و ارامنه آن را استپاناکرت می‌نامیدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید