پشت‌پرده مخفی‌کاری آمریکا درباره نوع تسلیحات ارسالی به تل‌آویو

کدخبر: ۶۰۸۸۵۹
اقتصادنیوز: یک نشریه آنلاین در گزارشی دلیل خودداری دولت آمریکا از علنی کردن تعداد و نوع تسلیحاتی را که به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند بررسی کرده و از دلایل آن «حساسیت سیاسی» این جنگ را برشمرده است.
پشت‌پرده مخفی‌کاری آمریکا درباره نوع تسلیحات ارسالی به تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با گذشت یک ماه از حمله گسترده و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی اطلاعات کمی درباره سلاح‌هایی وجود دارد که آمریکا به تل‌آویو داده است. در حالی که دولت بایدن فهرستی سه‌صفحه‌ای از تسلیحاتی را منتشر کرده که به اوکراین داده و حتی تعداد دقیق گلوله‌ها نیز در آن مشخص است، اطلاعات منتشرشده درباره تسلیحاتی که به اراضی اشغالی ارسال شده، تنها در یک جمله جای می‌گیرد.

بدبینی گوترش نسبت به اسرائیل/ یک جای کارتان می‌لنگد

نشریه آنلاین اینترسپت در گزارشی نوشت: «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ۲۳ اکتبر در نشستی این مخفی‌کاری را به نوعی تایید کرده و با اشاره به تداوم کمک‌های امنیتی آمریکا به اسراییل که «تقریبا به طور روزانه» انجام می‌شود، گفت که «ما مسلما به دلیل اهدافی که آن‌ها در امنیت عملیاتی‌شان دنبال می‌کنند، مراقبیم جزئیات زیادی را درباره آنچه از ما دریافت می‌کنند بیان نمی‌کنیم.»

کارشناسان به اینترسپت گفتند این استدلال که شفافیت در این زمینه، امنیت عملیاتی رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد، نگرانی‌ای که درباره اوکراین وجود ندارد، گمراه‌کننده است.

«ویلیام هارتونگ» یکی از اعضای موسسه «کشورداری مسئولانه کوئینسی» در این باره گفت: «این دیدگاه که ارائه اطلاعات بیشتر در این باره امنیت عملیات نظامی اسراییل را به خطر می‌اندازد، داستانی ساختگی برای مخفی کردن تلاش‌ها برای کاهش اطلاع از انواع تسلیحات عرضه شده به اسراییل و نوع استفاده از آن‌ها است. به گمان من، فقدان عامدانه شفافیت درباره نوع تسلیحاتی که آمریکا «به طور روزانه» به اسراییل عرضه می‌کند، به سیاست‌های کلی‌تر دولت گره خورده است که گستره استفاده این تسلیحات از سوی اسراییل برای ارتکاب جنایات جنگی و کشتار غیرنظامیان در غزه را کم جلوه دهد.»

یک ژنرال بازنشسته که در منطقه خدمت کرده بود و می‌خواست نامش فاش نشود، این مخفی‌کاری را به حساسیت سیاسی این جنگ نسبت داد. این افسر بازنشسته، به ویژه، گفت تسلیحاتی که در جنگ شهری به کار می‌رود و احتمالا منجر به تلفات در میان غیرنظامیان خواهد شد، موضوعی نخواهد بود که دولت تمایلی برای علنی کردن آن داشته باشد. شورای امنیت ملی آمریکا به درخواست توضیح در این باره پاسخی نداد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید