نتایج نظرسنجی جدید درباره رضایت و اعتماد روس‌ها به پوتین

کدخبر: ۶۰۹۱۲۶
اقتصادنیوز: نتایج نظرسنجی تازه در روسیه حاکی از این است که اعتماد و رضایت مردم روسیه به پوتین با افزایشی یک و نیم درصدی به ۷۹.۲ درصد رسیده است.
نتایج نظرسنجی جدید درباره رضایت و اعتماد روس‌ها به پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اعتماد و رضایت مردم روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور با افزایشی یک و نیم درصدی به ۷۹.۲ درصد رسیده است.

تاس گزارش داد، مرکز افکارسنجی VCIOM که جمعه منتشر شد، با نظرخواهی از یک هزار و ۶۰۰ نفر انجام شد و یافته‌های آن حاکی است که رضایت عمومی از عملکرد پوتین به عنوان رئیس جمهوری روسیه نیز افزایش داشته و به ۷۵.۶ درصد رسیده است.

کرملین تکلیف کی‌یف را یکسره کرد

علاوه بر این، رضایت مردمی از دولت روسیه نیز به ۵۰.۴ درصد افزایش یافته و ۵۳.۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از عملکرد میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه رضایت دارند و ۶۲.۵ درصد نیز اعلام کردند که به وی اعتماد دارند.

افزایش اعتماد عمومی به پوتین در حالی است که گمانه‌زنی‌ها حکایت از عزم وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دارد.

خبرگزاری رویترز دوشنبه به نقل از ۶ نفر که آنها را منابع آگاه معرفی کرد، مدعی شد که پوتین قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ که وی را دستکم تا سال ۲۰۳۰ در قدرت نگه می‌دارد، شرکت کند؛ موضوعی که کرملین در واکنش به آن اعلام کرد که رئیس دولت هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

رویترز نوشت: پوتین در آخرین روز سال ۱۹۹۹ سکان ریاست جمهوری را از بوریس یلتسین نخستین رئیس جمهوری روسیه تحویل گرفت و تاکنون بیشترین دوره ریاست را نسبت به هر حاکم دیگری از زمان ژوزف استالین رهبر سیاسی دوران شوروی سابق داشته است و حتی دوران خدمت او از لئونید برژنف سیاستمدار و دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق که ۱۸ سال طول کشید، فراتر رفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید