چشمان نگران روسیه به آمریکا خیره شد!/ مسکو: دیدار جو بایدن و شی جین پینگ را رصد می‌کنیم

کدخبر: ۶۱۰۲۴۹
اقتصادنیوز: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین از رصد دیدار جو بایدن و شی جین پینگ در سانفرانسیسکو خبر داد.
چشمان نگران روسیه به آمریکا خیره شد!/ مسکو: دیدار جو بایدن و شی جین پینگ را رصد می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا و چین، قدرت‌های اول و دوم اقتصادی جهان اکنون وارد رقابت‌های امنیتی شده اند که همین موضوع نگرانی‌ها را در سطح جهان برانگیخته است. متفکران رئالیست تاکید دارند زمانی که فیل‌ها با هم می‌جنگند، علف‌ها زیرپا له می‌شوند. از این رو، رقابت‌های امنیتی میان قدرت‌های بزرگ می‌تواند تبعات سنگینی برای کشور‌های دیگر داشته باشد. به دلیل همین تاثیرات نیز دولت‌های جهان دیدار رهبران پکن و واشنگتن را زیر نظر دارند. 

اوکراین برای اروپا دردسر شد/ بحران شدید اقتصادی غرب پس از حمله روسیه

تله تریدر گزارش داد، سخنگوی کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد روسیه از نزدیک دیدار جو بایدن و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین را در سانفرانسیسکو رصد می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: این دیدار موضوعی نیست که در دستور کار ما باشد. با این حال، بدیهی است که دیدار رهبران دو اقتصاد برتر جهان برای تمامی کشور‌ها مهم باشد. از این رو، تمامی نتایج این دیدار به طور شایسته مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. 

بر اساس دستور کار گفتگوی روسای جمهور آمریکا و چین، جنگ اوکراین یکی از محور‌های گفتگو‌ها و رایزنی‌های بایدن و شی جین پینگ خواهد بود. 

منابع آگاه می‌گویند جنگ غزه، شرایط شرق آسیا شامل دریای چین جنوبی و جزیره تایوان و نیز ارتباط مجدد میان ارتش‌های دو کشور از دیگر محور‌های گفتگو‌های رهبران چین و آمریکا خواهد بود. همچنین رقابت‌های امنیتی و روابط اقتصادی از جمله موضوعات مورد علاقه دو طرف عنوان شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه