توقف دوباره امدادرسانی به غزه / سازمان ملل نگران شد

کدخبر: ۶۱۰۵۱۹
اقتصادنیوز: برنامه جهانی غذای سازمان ملل از توقف دوباره امدادرسانی به غزه خبر داد و نگرانی خود نسبت به وقوع گرسنگی در این منطقه را ابراز کرد.
توقف دوباره امدادرسانی به غزه / سازمان ملل نگران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ارسال کمک‌های سازمان ملل متحد به غزه امروز جمعه به دلیل کمبود سوخت و قطع ارتباط، بار دیگر به حالت تعلیق درآمد؛ وضعیتی که به نوشته این خبرگزاری بر درد و رنج بیشتر فلسطینیان ساکن نوار غزه در میانه حملات اسرائیل افزوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) نیز ضمن تائید این وضعیت، از وقوع گرسنگی در میان غیرنظامیان حاضر در این باریکه به دلیل کمبود ذخایر غذایی خبر داد.

اسرائیل کوتاه آمد / موافقت کابینه جنگ نتانیاهو با ورود ۲ تانکر سوخت به غزه

سیندی مک کین مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در همین خصوص گفت که نزدیک به کل جمعیت غزه نیاز فوری به مواد غذایی دارند. وی در بیانیه ای اضافه کرد: «عملا هیچ آب و آذوقه ای در غزه وجود ندارد و تنها بخش اندکی از اقلام مورد نیاز از طریق مرزها وارد می شود».

مک کین خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما، وجود پناهگاه‌های ناامن و پر ازدحام و کمبود آب تمیز، خطر گرسنگی قریب الوقوع است.

گزارش ها حاکی است همزمان با توقف کمک رسانی به غزه، اسرائیل به گروهی از آوارگان فلسطینی در نزدیکی گذرگاه رفح در مرز با مصر حمله کرده است که در اثر این تهاجم، تعدادی کشته و برخی دیگر نیز زخمی شده اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، پس از حمله ۷ اکتبر حماس به سرزمین های اشغالی و آغاز حملات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر فلسطینی جان باخته اند که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها کودک بوده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید