پاسخ دندانشکن ابوعبیده به ادعای نتانیاهو درباره اسرای جنگی

کدخبر: ۶۱۰۵۳۰
شاخه نظامی حماس در واکنش به ادعای نتانیاهو درباره حضور اسرا در بیمارستان‌های غزه، ضمن رد این ادعا گفت که یکی از اسرا به علت وخامت وضعیت جسمانی به مراکز درمانی منتقل شده بود که به علت وحشت‌زدگی در پی حملات اسرائیل جان باخت.
پاسخ دندانشکن ابوعبیده به ادعای نتانیاهو درباره اسرای جنگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ابو عبیده» سخنگوی «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه امروز (جمعه)، به ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش این رژیم درباره حضور اسرای جنگی در بیمارستان‌های غزه واکنش نشان داد.

«ابو عبیده» سخنگوی کتائب القسام اعلام کرد: «در پاسخ به دروغ نتانیاهو و سخنگوی ارتش او درباره حضور تعدادی از اسرای صهیونیست در بیمارستان‌ها، [باید بگوییم] تعدادی از آن‌ها را به علت وضعیت جسمانی خطرناک و برای حفظ زندگیشان به مراکز درمانی منتقل کردیم».

حمله تند یک قانونگذار اروپایی به آمریکا و غرب درباره جنگ غزه

ابوعبیده اضافه کرد: «این امر اخیرا برای زندانی «آریه زالمن زدمانوویچ» به شماره شناسنامه ۰۰۱۰۱۸۵۷۹۱ رخ داد که به‌شدت تحت درمان قرار داشت و بعد از بهبودی به محل بازداشتش بازگشت. او به علت حملات مکرر به اطراف محل بازداشت دچار حملات پانیک شد و جان باخت. برای تایید این اظهارات فایلی را منتشر خواهیم کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ورود غیرقانونی نظامیان این رژیم به مجتمع پزشکی «الشفاء» در نوار غزه مدعی شده بود که رزمندگان مقاومت فلسطین شماری از اسرای جنگی را در بیمارستان‌های غزه مخفی کرده‌اند. با این حال، بعد از ورود نظامیان این رژیم به مجتمع پزشکی الشفاء ، این نیروها هیچ اسیری را در این بیمارستان پیدا نکردند.

نتانیاهو بعد از خروج نیروهایش از مجتمع پزشکی الشفاء، در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت «نشانه‌های قوی‌ای» که آن‌ها در اختیار داشتند، حاکی از آن بوده که تعدادی از اسرا در مجتمع پزشکی الشفاء حضور داشتند؛ اما نیروهای اسرائیلی هیچ اسیری را در این مرکز پیدا نکردند.

تل‌آویو همچنین پیشتر مدعی شده بود که انبار مهمات موشکی و تسلیحاتی نیروهای حماس زیر بیمارستان‌ الشفاء قرار دارد که این نیروها بعد از ورود به این مجتمع پزشکی هیچ انبار ذخیره تسلیحاتی کشف نکردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید