هراس آمریکا از گسترش جنگ / اسرائیل در حال تحریک حزب‌الله است

کدخبر: ۶۱۱۱۷۶
اقتصادنیوز: مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) به اراضی اشغالی سفر کرده تا با مقامات اسرائیلی گفت‌وگویی برای جلوگیری از وقوع جنگ میان این رژیم و لبنان داشته باشد.
هراس آمریکا از گسترش جنگ / اسرائیل در حال تحریک حزب‌الله است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقامات آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفته‌اند نگرانی زیادی در کاخ سفید در رابطه با تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی وجود دارد و تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان ممکن است به درگیری منطقه‌ای منجر شود.

ادعای تازه اسرائیل درباره ایران و حملات موشکی حزب‌الله لبنان

به نوشته این پایگاه خبری برخی از اعضای دولت بایدن از این نگران هستند که رژیم صهیونیستی درحال تحریک حزب‌الله و ایجاد زمینه برای درگیری بزرگ‌تر در منطقه است که ممکن است پای آمریکا و دیگر کشورها را به آن بکشد. مقامات صهیونیستی البته این ادعا را به طور کامل تکذیب کرده‌اند.

تداوم درگیری نظامی میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل/ افزایش حملات موشکی

یک مقام صهیونیستی خبر داده هوکشتاین به اراضی اشغالی سفر کرده و قرار است دیداری با «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «ران درمر» وزیر امور استراتژیک، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش و «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشته باشد. کاخ سفید اما تا این لحظه در رابطه با خبر آکسیوس اظهارنظر نکرده است.

همزمان با عملیات طوفان‌الاقصی از سوی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی نیز طی روزهای اخیر شاهد تبادل آتش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بوده‌ا ست.

رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمالی در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان اسرائیلی در آنجا مستقر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید