نامه مهم ۱۸ سفیر سابق فرانسه درباره جنگ غزه

کدخبر: ۶۱۲۱۳۲
اقتصادنیوز: ۱۸ تن از سفیران سابق جمهوری فرانسه با ارسال نامه‌ای به روزنامه پرشمارگان لوموند، خواستار شتاب گرفتن روند منتهی به پایان جنگ رژیم اسرائیل و حماس شدند.
نامه مهم ۱۸ سفیر سابق فرانسه درباره جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  ۱۸ تن از سفرای سابق فرانسه با ارسال نامه‌ای به روزنامه پرشمارگان لوموند، خواستار شتاب گرفتن روند منتهی به پایان جنگ رژیم اسرائیل و حماس شدند و نسبت به مخدوش شدن اعتبار کشورشان در خاورمیانه ابراز تاسف کردند.

روزنامه لوموند روز شنبه با انتشار این نامه، به نقل از سفیران یاد شده نوشت: باید برای تمدید آتش‌بس [میان حماس و رژیم صهونیستی] هر کاری انجام داد تا به آتش‌بس واقعی تبدیل شود.

تظاهرات گسترده لندنی‌ها در حمایت از مردم غزه

نویسندگان این نامه که زمانی از دیپلمات‌های ارشد فرانسه در نقاط مختلف جهان بودند، قرانیان جنگ در غزه را غیرنظامیان دانسته و تاکید دارند که حل این بحران نیازمند راه‌حل سیاسی بر اساس قوانین بین‌المللی است.

در این گزارش با دشوار ارزیابی کردن راستی‌آزمایی بیانیه‌ها، اظهارات و آمارهای دو طرف درگیر جنگ و نقشی که شبکه‌های اجتماعی ایفا می‌کنند، بار دیگر بر بر این اصل که جمعیت غیرنظامی قربانیان اصلی این درگیری هستند، تاکید شده است.

لوموند در ادامه این گزارش حفظ آتش‌بس را یک هدف فوری و در دسترس ارزیابی و به نقل از نویسندگان این نامه اضافه می‌کند: باید همه چیز برای تمدید این آتش‌بس انجام شود تا به آزادی کامل اسیران منجر و به آتش‌بس واقعی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل‌عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد و این شرایط تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح که بخش اعظمی از آنان را کودکان و زنان غزه تشکیل می‌دهند، برجای گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید