حجاب‌بان‌ها نوع جدید پروژه شکست خورده گشت‌ ارشاد هستند

کدخبر: ۶۱۲۱۶۹
اقتصادنیوز: بحث حجاب‌بان‌ها در مترو و سایر مکان‌های عمومی و ارگان‌های متولی آن، این روزها توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است.
حجاب‌بان‌ها نوع جدید پروژه شکست خورده گشت‌ ارشاد هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد وزیر کشور اعلام کرده، حضور این حجاب‌بان‌ها خودجوش بوده و مجوزی از سوی نهادهای مسوول برای فعالیت‌های آنان داده نشده است. در این میان مشخص نیست این افراد با چه مجوز قانونی فعالیت می‌کنند و به شهروندان تذکر می‌دهند.

  این اقدام فرقانونی، زمینه‌ای برای رفتارهای سلیقه‌ای و سوءاستفاده از وضعیت شهروندی علیه شهروندان و به نوعی بازتولید مداخله در حریم خصوصی و تجویز اصل منع تجسس (اصل 26 قانون اساسی) است. ادامه این رفتارهای سلیقه‌ای، پیامدهای بسیار خطرناک و ناراحت‌کننده‌ای خواهد داشت و به هیچ‌وجه نباید این نوع رفتارهای خودسرانه، دل بخواهانه و ناقض حق تجویز و توصیه شود.

برخی معتقدند این حجاب‌بان‌ها نوع جدید گشت‌های ارشاد هستند. سیاست‌های گشت ارشادی همواره برای کشور هزینه‌زا بوده و از کیسه خیر عمومی و منافع همگانی، نظام امنیت گستر کشور را مستهلک کرده و اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند. بر این اساس هر نوع سیاستگذاری عمومی در حوزه پوشش باید در حوزه فرهنگی و صورت‌های کنش اجتماعی آموزشی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت‌های نرم و نه پلیس و امنیتی باشد.

در همه موارد پروژه‌های شکست خورده‌ای مانند گشت ارشاد که مسوولان آن را شکست خورده معرفی کرده‌اند، نباید زمینه‌ای برای سوءاستفاده از اقتدار مقام انتظامی و عمومی در جهت رعایت امنیت انسانی و شهروندی باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی