عصبانیت زلنسکی از غرب

کدخبر: ۶۱۳۲۶۰
اقتصادنیوز: زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از غرب به خاطر کاهش کمک‌ها به این کشور در جنگ با روسیه انتقاد کرد.
عصبانیت زلنسکی از غرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بر کاهش حمایت اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از کی‌یف ابراز نگرانی کرد و گفت: این موضوع می تواند حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین را با چالش مواجه کند.

وی گفت: قدرت کافی برای رسیدن به نتایج بهتر را نداریم اما این باعث نمی شود که دست از جنگ بکشیم.

یمن شمشیر را از رو بست/ اسرائیل به حملات دوباره تهدید شد

این مقام اوکراینی افزود: ما نتایج توجه جامعه بین الملل به تراژدی (در حال وقوع) در آسیای غربی را می بینیم و فقط کورها نمی‌توانند آن‌را ببینند و این موضوع نگران کننده است.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: ما باید برای جلب توجه جهان به اوکراین و فراموش نکردن آن هم بجنگیم زیرا باعث می شود به ما کمک نکنند.

زلنسکی به آمریکایی ها هشدار داد اگر به اوکراین کمک نکنند، مسکو به کشورهای عضو ناتو حمله خواهد کرد و آن‌وقت این فرزندان آنها هستند که باید در خط مقدم با روس‌ها بجنگند.

وی از شروع فاز جدیدی از ضدحمله اوکراین علیه روسیه در زمستان خبر داد و درباره شکست از روسیه در ضدحمله تابستان نیز گفت: ما می‌خواستیم نتایج بهتری از ضدحمله بگیریم اما موفق نشدیم. ما مقدار سلاحی که نیاز داشتیم را دریافت نکردیم.

رییس جمهور اوکراین برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ماه مارس را در شرایط جنگ غیرممکن دانست و تاکید کرد: برگزاری انتخابات در این شرایط خطرناک و بی معنی است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید