نفوذ حماس به سیستم اطلاعاتی اسرائیل

کدخبر: ۶۱۳۳۹۹
اقتصاد نیوز : یک روزنامه عبری زبان اذعان کرد که جنبش حماس پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی موفق به رمزگشایی سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل شده بود.
 نفوذ حماس به سیستم اطلاعاتی  اسرائیل

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی به نقل از یک مسوول امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرد که جنبش حماس پیش عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) صهیونیست‌ها را به طور کامل فریب داد، به این شکل که یحیی السنوار، فرمانده گردان‌های القسام و محمد الضیف، رئیس حماس در غزه از رصد دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو مطلع بودند و از شیوه‌های محرمانه‌ای برای انتقال پیام‌ها استفاده کردند.

این منبع امنیتی رژیم صهیونیستی که روزنامه «جروزالم‌پست» نام او را افشا نکرد، گفت: حماس دستگاه‌های شنودی را که تیمی از ارتش اسرائیل سال ۲۰۱۸ در پایگاه‌های حماس کار گذاشته بود، پیدا کرد و موفق شد بدون اینکه سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل این را متوجه شوند، آنها را رمزگشایی کند.

پیشنهاد وزیر اسرائیلی برای توقف مذاکرات با حماس/ تماس خود را با میانجی‌ها قطع کنید!

منبع یاد شده افزود: شکست در این عملیات ارتش را از بسیاری از جهات کور کرد و ما را از منظر ابتکارعمل و درک بهتر عقب انداخت.

این مسوول امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه داد: اگر به گذشته بنگریم، می‌بینیم هیچکسی متوجه این موضوع نشد، نه مرکز اطلاعات ارتش و نه سرویس امنیت عمومی (شین‌بت) و نه موساد و در غیر این صورت مرزها را بدون حراست و پاسخ اولیه زمینی یا هوایی رها نمی‌کرند و ساختار جایگزینی برای آمادگی برای تنش غافلگیرانه با غزه ایجاد می‌شد.

روزنامه جروزالم‌پست به نقل از منبع خود نوشت، بر اساس ارزیابی‌ها، حماس آمادگی‌های دقیقی را برای نفوذ خود در تاریخ هفتم اکتبر انجام داد و این یک فریب کامل بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید