فرماندهان اسرائیل از آرایش جنگی حماس شوکه شدند

کدخبر: ۶۱۷۴۵۸
اقتصادنیوز :یک رسانه اسرائیلی اذعان کرد که فرماندهان ارتش از دشوار بودن جنگ در غزه و ساختار منظم و مستحکم مقاومت فلسطین مات و مبهوت مانده و هر لحظه با غافلگیری جدید روبرو می‌شوند.
 فرماندهان اسرائیل از آرایش جنگی حماس شوکه شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از سازماندهی و برنامه ریزی نظامی گردان های شهید عزالدین القسام در خانیونس شوکه شده‌اند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از «دان گولدووسن» فرمانده لشکر ۹۸ ارتش اسراییل آورده است: این یک آرایش جنگی کامل و منظم است که در ورای آن تفکر نظامی عالی قرار دارد. سنگرها با تونل‌ها مرتبط هستند. ابزارهای جنگی مستحکم در روی زمین قرار دارد و نقاط دیده بانی و تیراندازی وجود دارد. تک تیراندازان در مناطق مرتفع قرار دارند.

خبر مرتبط
سرنوشت جنگ غزه بعد از عقب نشینی گولانی و چتربازان چه می شود ؟

اقتصادنیوز : یک رسانه عرب زبان به خروج نیروهای گولانی و چتربازان اسرائیل از غزه پرداخت و نوشت که رقص و شادی نظامیان این تیپ از این خبر، جای تردیدی را درباره نبرد سخت علیه غزه و تلفات آن باقی نمی‌گذارد.

این رسانه با اشاره به حیرت کارشناسان خبره نظامی از آرایش جنگی که حماس طی سالها ایجاد کرده نوشت: حماس همچنان توان پرتاب سلاح‌های مرگبار از پهپادهای خود را دارد. این در حالی است که در هفته جاری، القسام یک موشک ضدزره با برد بلند از نوع کورنت به سمت خودروی هامر ارتش در شمال غزه شلیک کرد که سبب کشته شدن نظامیان شد. برآورد ارتش، انهدام ده‌ها موشک کورنت فعال در شعاع ۵ کیلومتری بود.

یدیعوت آحارونت ادامه داد: در حادثه دیگری نظامیان به دلیل انفجارهای کرکننده در چند متری آنها، زمانی که یک پرتابگر بزرگ مخفی شده، شروع به شلیک موشک به سمت تل آویو کرد، وحشت کردند، این پرتابگر از راه دور فعال شد.

این منبع اذعان کرد: با وجود اینکه لشکر ۹۸ از زمان کافی برای انجام ماموریت در خانیونس خبر داده بود، اما هم اکنون اذعان دارد که توان رسیدن به همه تونل‌ها یا رزمندگان القسام یا حتی سکوهای موشکی را نخواهد داشت.

یدیعوت آحارونت در ادامه به نقل از گولدووس افزود: ما با ساختار زیرزمینی روبرو هستیم که بسیار پیشرفته و دارای سنگرهای جنگی و پناهگاه‌های مستحکم است.

به نوشته این رسانه، لشکر یاد شده در عملیات طوفان الاقصی ۷۰ کشته داده که بیست کشته مربوط به حمله زمینی به غزه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی