هشدار نهادهای بشردوستانه به جامعه‌جهانی پس از قطع کمک‌های مالی به آنروا

کدخبر: ۶۲۵۵۵۹
اقتصادنیوز: ۱۵ آژانس سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بشردوستانه هشدار دادند توقف کمک‌های مالی به آنروا «عواقب فاجعه‌باری» برای مردم غزه خواهد داشت.
هشدار نهادهای بشردوستانه به جامعه‌جهانی پس از قطع کمک‌های مالی به آنروا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۵ نفر از روسای آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه از کشور‌هایی که کمک مالی به «آنروا» را متوقف کرده‌اند، درخواست کردند در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

خبر مرتبط
سوئد هم کمک‌های خود به آنروا را قطع کرد

وزیر همکاری‌های توسعه بین‌المللی و تجارت خارجی سوئد از قطع کمک‌های این کشور به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه خبر داد.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه مشترک آمده است: «تصمیمات کشور‌های عضو برای توقف کمک‌های مالی به آنروا عواقب فاجعه‌باری برای مردم غزه خواهد داشت». این بیانیه همچنین تاکید می‌کند هیچ نهاد دیگری ظرفیت این حجم از کمک‌رسانی به مردم غزه را ندارد.

گفتنی است، مدتی پس از بیانیه دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی و درخواست توقف اقدامات منجر به نسل‌کشی در غزه، رژیم صهیونیستی ادعا کرد برخی کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر دست داشته‌اند. 

خبر مرتبط
واکنش سازمان جهانی بهداشت به قطع حمایت‌ها از آنروا

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورهای کمک کننده به آنروا خواست از قطع کردن کمک‌هایشان به این نهاد خودداری کنند زیرا این اقدام، فقط به زیان مردم غزه خواهد بود که به شدت نیازمند کمک هستند.

در پی این ادعا، برخی کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن اعلام کردند کمک‌ها به این آژانس سازمان ملل را متوقف خواهند کرد.

شایان ذکر است که آنروا برای فلسطینیانی که در داخل یا خارج از سرزمین خود آواره شده‌اند، برخی خدمات ابتدایی از قبیل ارائه سرپناه، غذا و آموزش را فراهم می‌کند و میلیون‌ها فلسطینی تحت پوشش آن هستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید