کارشکنی نتانیاهو علیه آنروا

کدخبر: ۶۲۶۷۱۰
اقتصادنیوز : رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که نخست وزیر اسراییل خواستار تعیین یک جایگزین برای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شده است.
 کارشکنی نتانیاهو علیه آنروا

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل از «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم خواسته که تا اواخر هفته، جایگزینی برای آنروا مشخص کند تا کمک‌های بشردوستانه به آن تحویل داده شود.

اخیرا «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: قطع کمک به آنروا، تنبیه تمام فلسطینی‌ها است و هیچ جایگزینی برای این آژانس وجود ندارد.

خبر مرتبط
حمله موشکی جدید حزب‌الله به اسرائیل / شهرک نشینان مرگیلوت غافلگیر شدند

اقتصادنیوز : منابع خبری از حمله جدید مقاومت اسلامی لبنان به شهرک اسرائیل نشین «مرگیلوت» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

وی افزود که روند تحقیقات درباره این آژانس نباید بر خدمات آن تاثیر منفی بگذارد، زیرا «صدها هزار نفر توسط آنروا حمایت می‌شوند و شما نمی‌توانید کمک‌های مالی را قطع کنید».

با این حال «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه کمک کشورهای جهان به این آژانس شده است.

وی تصریح کرد: درحالی که من متوجه نگرانی این قبیل کشورها هستم و خود به شخصه از وارد کردن چنین اتهاماتی ترسناکی هستم، اما قویا از دولت‌های جهان که همکاری خود را با آنروا به حالت تعلیق در آورده‌اند، می خواهم تا حداقل عملیات آنروا (در غزه) را تضمین کنند.

به گزارش ایرنا، وضعیت اسف بار ساکنان غزه در شرایطی است که به تازگی هشت کشور کمک‌های مالی خود را به آنروا متوقف کرده‌اند؛ اقدامی که با خوشحالی و استقبال صهیونیست‌های اشغالگر و اعتراض فلسطینیان همراه بوده است.

صهیونیست‌ها ادعا کرده اند که شماری از کارکنان این نهاد بین‌المللی در حوادث مربوط به هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) دست داشتند.

در همین حال، کمیسر کل آژانس آنروا از کشورهایی که کمک مالی به این نهاد را متوقف کردند، خواست تا در تصمیم خود بازنگری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه