روایت آمریکا از پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس

کدخبر: ۶۲۷۰۵۲
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار کرد، پاسخی که حماس درباره توافق پیشنهادی نشست پاریس از طریق قطر به واشنگتن مخابره کرده، نشان‌دهنده اتفاق‌نظر در میان بخش‌های مختلف این جنبش بوده و در مجموع مثبت به نظر می‌رسد.
روایت آمریکا از پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت پیام ارسال‌شده از حماس به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که از طریق قطر به واشنگتن رسیده، نشان می‌دهد بخش‌های مختلف جنبش مقاومت فلسطین نگاه مثبتی به توافقنامه نشست پاریس دارند.

خبر مرتبط
حماس شروط خود را برای مذاکره اعلام کرد

اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر شروط اصلی حماس درباره مذاکره با صهیونیست‌ها را اعلام کرد.

بااین‌وجود، این مقام تاکید کرد هنوز مسائلی وجود دارد که بلینکن باید در گفت‌وگوهای خود با مقامات رژیم صهیونیستی به آن بپردازد.

این مقام ارشد به ان‌بی‌سی گفت: باید ببینیم که اسرائیلی‌ها چه می‌گویند. هنوز مسائل دشواری هست که باید به آن‌ها رسیدگی کرد؛ اما فضای کار فراهم است. فکر نمی‌کنیم در روزهای آینده نتیجه‌ای حاصل شود، اما امید داریم که در هفته‌های آتی نهایی شود.

خبر مرتبط
فراخواندن سران اسرائیل توسط نتانیاهو برای بررسی پاسخ حماس

اقتصادنیوز: اندکی پس از پاسخ جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به طرح آتش‌بس قطر و مصر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل سران امنیتی و سیاسی این رژیم را فراخواند.

بلینکن که به فلسطین اشغالی سفر کرده، در این سفر نیز مانند سفرهای پیشین با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعضای کابینه جنگ وی و همچنین اپوزیسیون این رژیم دیدار خواهد داشت تا درباره پایان جنگ، افزایش کمک‌های ارسالی به غزه و آزادی اسرا گفت‌وگو کند.

خبر مرتبط
ادعای رویترز درباره پیشنهاد آتش بس حماس

اقتصادنیوز : خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی مدعی شد که حماس در پاسخ متقابل به طرح آتش بس قطر و مصر پیشنهاد کرده تا آتش بسی در سه مرحله و به مدت چهار و نیم ماه در غزه برقرار شود.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است. مقاومت حماس اعلام کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد. پس از آن «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» در دوحه اعلام کرد پاسخ حماس را برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی