اخبار جدید از رابطه شکننده جبهه پایداری و قالیباف!

کدخبر: ۶۲۹۵۹۰
اقتصادنیوز: یکی از ابهاماتی که طی چند ماه اخیر پیرامون اصول‌گرایان وجود داشت، تعیین‌تکلیف جبهه پایداری با ائتلاف‌های اصول‌گرایی است.
اخبار جدید از رابطه شکننده جبهه پایداری و قالیباف!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه هم میهن نوشت:با توجه به مشی در پیش گرفته‌شده این جریان و به‌خصوص اظهارنظرهایی که صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری طی یک‌سال گذشته درباره چهره‌هایی مانند علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف مطرح کرده است، ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که مسیر شورای ائتلاف و یا شورای وحدت با جبهه پایداری یکسان نباشد و آنها در انتخابات مجلس دوازدهم برخلاف انتخابات سال 1398 مقابل شورای ائتلاف قرار بگیرند.

گمانه‌زنی مبنی بر عدم اتحاد جبهه پایداری و شورای ائتلاف تا چند هفته پیش بر قوت خود باقی بود تا اینکه 26دی، امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف در نشست خبری این شورا در واکنش به سوال خبرنگار هم‌میهن، پاسخی داد که نشان داد زنجیر پایداری گسستنی نیست. او گفته بود: «ما در شورای ائتلاف اسیر اختلاف‌افکنی‌های رسانه‌ای و فضای مجازی نمی‌شویم. درباره اینکه افرادی تلاش دارند این اختلاف‌افکنی را انجام دهند، می‌گویم شما مسیر خودتان را بروید. آنچه برای ما اصل است، این است که ما در جریان نیروهای انقلاب با هم رقابت نمی‌کنیم، ما با جریان غرب‌گرا مقابله خواهیم کرد. رقابت اصلی ما با این جریان است، با جریانی که خودباوری ندارد و نگاهش به غرب و بیرون است. ما در درون جریان انقلاب بالاخره با هم تعیین‌تکلیف خواهیم کرد، شما نگران اختلاف در جریان انقلاب نباشید، ما آن را حل خواهیم کرد. کمااینکه در انتخابات گذشته هم این اتفاق افتاده است.»

آنها نیز فعالیت برای انتخاب گزینه مطلوب را طی چند هفته اخیر آغاز کرده‌اند و مصاحبه با گزینه‌ها انجام شده و در حال جمع‌بندی هستند. اما طی چند روز اخیر، دو عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهارنظرهایی داشته‌اند که از دل آنها می‌توان به این نتیجه رسید که به احتمال زیاد اتفاق سال 1398 تکرار خواهد شد و نام گزینه‌هایی از جبهه پایداری در لیست شورای ائتلاف اصول‌گرایان وجود دارد. سیدمحمدجواد ابطحی، عضو شورای مرکزی این جبهه 28 بهمن به خبرگزاری ایرنا گفته بود: «ما در جبهه پایداری هیچ‌وقت به‌دنبال انشقاق نیستیم و با هدف حفظ وحدت ارائه لیست واحد با «شانا» را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم. ما به دنبال ارائه لیست واحد و انتخاب کاندیداها براساس شاخص‌ها هستیم و به‌هیچ‌عنوان روابط فامیلی و قومی را در این رابطه برنمی‌تابیم.»

علی خضریان، سخنگوی جبهه پایداری هم 29بهمن‌ماه در مصاحبه با ایسنا بر همین موضع تاکید و توضیح داده بود: «جبهه پایداری همچنان تلاش برای وحدت گفتمانی و مبتنی بر اصول و ارزش‌ها با دیگر نیروهای انقلاب را از ضروریات برهه کنونی دانسته و معتقد است کارآمدی و اثرگذاری این تلاش در صورتی که مبتنی بر آموزه‌های اصیل انقلاب اسلامی باشد، بر همگان عیان خواهد شد. لذا وحدت مدنظر ما در سراسر کشور نه حول شخص و اشخاص و بلکه حول شاخص‌های اصولی اعلام شده است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی