انتخابات خبرگان در کدام استانها رقابتی است؟

کدخبر: ۶۳۰۰۵۷
بر اساس تبصره 4 از فصل سوم قانون انتخابات مجلس خبرگان، برگزاری انتخابات در همه حوزه‌ها منوط به ایجاد شرایطی است و چنانچه تعداد نامزدهای حوزه‌اى از تعداد کرسی‌های خبرگان آن حوزه کمتر باشد، برگزاری انتخابات به زمان اولین انتخابات سراسری بعدی موکول خواهد شد.
انتخابات خبرگان در کدام استانها رقابتی است؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه ایران نوشت:با وجود این شرط انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این دوره در همه استان‌ها رقابتی است، چنانکه حتی حوزه استان خراسان جنوبی با یک کرسی در مجلس خبرگان نیز که گمان می‌رفت مشمول تبصره 4 شود به واسطه خواست یکی از نامزدها برای تغییر حوزه انتخابیه‌اش به این استان شرایط برگزاری پیدا کرد.

با این وجود رقابت در معدودی از استان‌ها به دلیل تعدد نامزدهای تأیید صلاحیت شده و تعدد کرسی‌های اختصاص یافته به آن استان رقابتی‌تر است. چنانکه بعد از استان تهران نامزدهای خبرگان در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان برای6 کرسی، در اصفهان و فارس برای 5 کرسی و در گیلان و مازندران برای 4 کرسی رقابت می‌کنند و استان‌هایی نظیر سمنان، زنجان، خراسان شمالی و جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر با تأیید صلاحیت دو کاندیدا برای تک‌کرسی‌های نمایندگی‌شان همچنان رقابتی هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی