نارضایتی جانشین زالوژنی از وضعیت اوکراین

کدخبر: ۶۳۱۵۴۳
اقتصادنیوز:فرمانده نیروهای مسلح اوکراین از محاسبات اشتباه فرماندهان این کشور که بر «ثبات دفاعی در برخی مناطق» تاثیر می گذارد، شکایت و گله کرد.
نارضایتی جانشین زالوژنی از وضعیت اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین چند هفته پیش سرانجام در جریان تصمیمی مهم ژنرال «والری زالوژنی» که پیشتر وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده بود، از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «الکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد و طبق گزارشات اخیر از اوکراین و وضعیت این کشور در میدان نبرد، نارضایتی‌هایی از سوی سیرسکی شنیده می‌شود.

خبر مرتبط
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی آمار دروغ از از تلفات اوکراین می‌دهد

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رئیس جمهور اوکراین را دروغگو توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «الکساندر سیرسکی» با اشاره به وضعیت میدان نبرد اوکراین تصریح کرد: وضعیت به ویژه در مناطق آودیوکا و زاپوریژیا متشنج است.

سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، ارتش اوکراین تقریبا ۲ هفته پیش از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک عقب‌نشینی کرد و کنترل این شهر راهبردی به دست نیروهای روسیه افتاد.

خبر مرتبط
زلنسکی: برنامه‌های ضدحمله ما پیش از شروع، روی میز کرملین بود

اقتصادنیوز: طبق گزارش منابع خبری رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد اطلاعات مربوط به ضدحمله این کشور در تابستان ۲۰۲۳ پیش از اجرا، به روسیه درز پیدا کرده بود.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد نیروهای اوکراینی یک روز پیش از دریافت دستور «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای مسلح این کشور برای عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در نزدیکی دونتسک، خودشان فرار از این شهر را آغاز کرده بودند.

خبر مرتبط
پست جدید برای ژنرال برکنار شده /سفارت اوکراین در لندن به والری زالوژنی رسید

اقتصادنیوز : دولت اوکراین اعلام کرد که فرمانه کل ارتش این کشور پذیرفته که پس از برکناری به عنوان سفیر این کشور در انگلیس انتخاب شود.

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین هم‌چنین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: در حین کار، مشخص شده است که برخی از فرماندهان اوکراینی اشتباه محاسباتی در مدیریت اوضاع جبهه انجام داده‌اند که بر ثبات دفاع در مناطقی خاص تاثیر گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید