انگلیس از کیسه تزار بخشید!/ جزئیات وام جنجالی بریتانیا به اوکراین

کدخبر: ۶۳۲۹۰۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه انگلیس می‌گوید قصد دارد به همراه برخی متحدان، اموال بلوکه شده روسیه را به صورت وام به اوکراین بدهد.
انگلیس از کیسه تزار بخشید!/ جزئیات وام جنجالی بریتانیا به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه بحث‌ها بر سر کمبود بودجه برای تامین مالی اوکراین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید کشورش آماده است تا تمامی اموالی که از بانک مرکزی روسیه در انگلیس بلوکه شده است را به صورت وام به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش گاردین، او می‌گوید که از این دارایی‌ها به عنوان تضمین برای پرداخت غرامت استفاده می‌شود. بدین معنا که پس از پرداخت غرامت جنگی از سوی روسیه، دارایی‌ها به مسکو بازگردانده می‌شود. 

خبر مرتبط
مرگ ناوالنی یک اتفاق طبیعی بود/ اظهارات ماکرون درباره اوکراین خطرناک است

اقتصادنیوز : سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه به مرگ طبیعی در زندان درگذشت. او همچنین صحبت‌های ماکرون درباره حضور سربازان ناتو در اوکراین را خطرناک توصیف کرد.

کامرون گفت به دنبال آن است که در بهترین حالت، گروه هفت و اتحادیه اروپا را نیز در این تصمیم همراه خود کند، اما اگر موفق نشد، با چند متحد دیگر این طرح را پیش خواهد برد. 

این اولین بار است که وزیر خارجه انگلیس به صورت آشکارا در مورد این طرح با این میزان جزئیات صحبت می‌کند. 

خبر مرتبط
انتقاد مکرون از متحدان اوکراین/تلاش فرانسه برای باخت روسیه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نتواند در این جنگ پیروز شود.

پیش از این، کشور‌های اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بودند که سود حاصل از بلوکه کردن اموال روسیه به اوکراین اختصاص داده شود. کارشناسان می‌گویند اوکراین برای ادامه جنگ سالانه ۱۰۰ میلیارد یورو و برای بازسازی سالانه ۵۰ میلیارد یورو پول احتیاج ارد. 

خبر مرتبط
انگلیس به آلمان سفارش کرد/ اوکراین به موشک‌های دوربرد تاروس دسترسی پیدا می کند؟

اقتصادنیوز : با وجود افشای مکالمات افسران نیروی هوایی ارتش آلمان درباره ارسال تسلیحات به اوکراین و حمله احتمالی کی‌یف به پل کریمه، انگلیس به برلین تاکید کرده تا موشک‌های دوربرد «تاروس» را به اوکراین بدهد.

در حال حاضر، بیش از ۲۶۰ میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه به شکل پول نقد و اوراق بهادار در کشور‌های گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا مسدود شده است. تخمین زده شده که ۱۹۰ میلیارد یورو از مجموع این مبالغ در اختیار بلژیک است که تمایلی به پیشبرد طرح رادیکال انگلیس ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۳ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید