مهم‌ترین دستاورد اوکراین از دست رفت/ کنترل کامل روسیه بر این نقطه استراتژیک

کدخبر: ۶۳۳۲۵۱
اقتصادنیوز: رئیس جنبش "ما با روسیه هستیم" اعلام کرد: ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، به اندازه یک کیلومتر از روستای وربوویه در منطقه زاپروژیا به سمت روستای رابوتینو پیشروی کردند، روستایی که پیش‌تر به عنوان مهمترین دستاورد ضد حمله سال ۲۰۲۳ اوکراین معرفی شده بود.
مهم‌ترین دستاورد اوکراین از دست رفت/ کنترل کامل روسیه بر این نقطه استراتژیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ، ولادیمیر روگوف جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به این رسانه روس گفت: به لطف موفقیت‌های تاکتیکی در شبانه روز گذشته، ارتش روسیه خط مقدم را در یک کیلومتری غرب روستای وربوویه به سمت رابوتینو حرکت داده است.

به گفته روگوف، روستای وربوویه هم اینک تحت کنترل کامل ارتش روسیه است.

خبر مرتبط
هشدار تند و تیز مسکو به فرانسه / دیگر هیچ «خط قرمزی» در قبال شما نداریم

اقتصادنیوز، دیمیتری مدودف، به فرانسه هشدار داد که روسیه دیگر هیچ «خط قرمزی» در قبال این کشور ندارد.

رئیس شورای هماهنگی برای ادغام مناطق جدید به فدراسیون روسیه همچنین اظهار داشت: نبرد برای تسلط بر رابوتینو، با وجود تلاش‌های دشمن برای حفظ این روستا به هر قیمت ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، روستای رابوتینو در خط مقدم نبرد روسیه و اوکراین قرار دارد.

بر اساس گزارش رسانه روس،‌ نیروهای مسلح اوکراین در سال ۲۰۲۳ میلادی، آزادسازی این روستا را به عنوان دستاورد اصلی خود در ضد حمله معرفی کرده بودند.

ریانووستی در ادامه نوشت: فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین تیپ هایی از ذخیره استراتژیک این کشور که از آموزش های ناتو برخوردار شده بودند، در جریان این عملیات وارد جنگ کرده بود.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری تاس، در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) پوتین رئیس جمهور روسیه و سران دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون معاهده‌هایی را در مورد الحاق خود به روسیه امضا کردند.

سند تأسیس روز اتحاد و پیوستن مجدد روسیه با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و همچنین اتحاد با مناطق خرسون و زاپروژیا توسط پوتین در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به مجلس سفلی این کشور ارائه شد، دومای ایالتی روسیه قانون مربوطه را در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) و شورای فدراسیون این کشور آن را در ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) تصویب کردند.

بر اساس نتایج همه‌پرسی که از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ تا ۵ مهر ۱۴۰۱) برگزار شد، ساکنان این مناطق به الحاق مجدد به روسیه رأی دادند (دونتسک با ۹۸.۴۲ درصد آرا، لوهانسک با ۹۹.۲۳ درصد آرا، خرسون با ۸۷.۰۵ درصد آرا و زاپروژیا با ۹۳.۱۱ درصد آرا) و این مناطق در ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ بخشی از روسیه شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید