رسانه اسرائیلی: آمریکا برای مذاکرات آتش‌‌بس غزه طرحی خواهد داشت

کدخبر: ۶۳۹۰۷۲
اقتصادنیوز: کانال ۱۲ اسرائیل بامداد دوشنبه اعلام کرد که آمریکا در مذاکرات آتش‌ بس غزه، احتمالا طرحی در ارتباط با حل مساله بازگشت آوارگان به شمال این باریکه ارائه می‌کند.
رسانه اسرائیلی: آمریکا برای مذاکرات آتش‌‌بس غزه طرحی خواهد داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از احتمال ارائه طرحی از سوی آمریکا در ارتباط با حل مساله بازگشت آوارگان به شمال نوار غزه خبر داده است.

منابع اسرائیلی به این رسانه صهیونیستی گفتند، انتظار دارند آمریکا طرحی در این زمینه ارائه کند که شامل بازگشت ساکنان همه محله‌ها در شمال نوار غزه است.

خبر مرتبط
خبر خوش قاهره / پیش‌بینی آتش‌بس در ایام عید فطر

اقتصادنیوز: منابع مصری امروز (یکشنبه) با اشاره به حضور هیات‌های دیپلماتیک در قاهره و تداوم رایزنی‌ها، پیش بینی کردند که توافقی برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه و موقت در نوار غزه طی ایام عید سعید فطر حاصل شود.

بر اساس این گزارش، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی آماده بررسی پیشنهاد آمریکا خواهد بود و در صورت موافقت با آن، به سرعت اجرایی خواهد شد.

این منابع همچنین گفته‌اند که انتظار دارند تل آویو در این زمینه انعطاف پذیری نشان دهد.

خبر مرتبط
هنیه راه را برای هیات حماس در قاهره هموار کرد+ جزئیات

اقتصادنیوز: یک مقام آگاه در جنبش حماس با اعلام زمان سفر هیأتی از این جنبش به قاهره، تاکید کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه طی ساعات اخیر تماس‌های متعددی با میانجیگران برقرار کرده است.

پیش تر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که آمریکا دور کنونی مذاکرات آتش بس را رهبری و فشار فوق العاده‌ای به همه طرف‌های مذاکره اعمال می‌کند.

این رسانه صهیونیستی، مدعی شد: همه طرف‌ها در مذاکرات آزادی اسرا انعطاف بیشتری نسبت به قبل از خود نشان می‌دهند.

خبر مرتبط
هیأتی از حماس فردا به قاهره می‌رود

اقتصادنیوز: یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش فردا (یکشنبه) برای بررسی تحولات توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین با بیان اینکه آمریکا بر همه طرف‌ها از جمله رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق فشار می‌آورد، مدعی شد: (رژیم) اسرائیل در حال از دست دادن ابزار فشار است و حماس می‌خواهد به توافق برسد.

یک مقام آمریکایی نیز به این رسانه صهیونیستی، گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به یک توافق نزدیک هستیم.

پیش تر یک مقام آمریکایی گفته بود که ویلیام برنز رئیس سیا، هیات آمریکایی در مذاکرات قاهره را هدایت خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی