اقتصادنیوز بررسی کرد

تمام گزینه های شهرداری پایتخت

کدخبر: ۴۲۰۴۴۲
اقتصادنیوز :‌روز دوشنبه نتایج نهایی انتخابات شورای ششم منتشر می شود به نظر می آید لیست شورای ائتلاف که چهره‌هایی چون مهدی چمران و مدیران زمان محمد باقر قالیباف در آن به چشم می خورند ، اکثریت نسبی شورای را به دست بیاورند.
تمام گزینه های شهرداری پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز ،نتایج انتخابات شورای شهر تهران تا روز دوشنبه اعلام می شود فرماندار تهران می گوید:‌‌۲۲۲۹ کاندیدا در شورای شهر تهران داریم که این موضوع کار را در بحث شمارش آرا سنگین می‎کند و شمارش آرا تا فردا شب یا صبح دوشنبه به پایان می‎رسد.

این درحالی است که برخی از کاندیداهای شورای شهر تهران خبر از شمارش اسکناسی آرا می دهند . درحالی که بسیاری از آرای مردم به صورت لیستی نیست . به ویژه لیست اصولگرایان که به دلیل نرسیدن به لیست واحدی ترکیبی از دو لیست شورای ائتلاف ووحدت است . اما بر اساس اخبار غیررسمی لیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران پیشتاز است .

گفته می شود مهدی چمران به عنوان سرلیست شورای ائتلاف، بیشترین تعداد آرا را به خودش اختصاص داده است. در بین ۲۱ کاندیدای این لیست و بعد از مهدی چمران در لیست شورای ائتلاف، حبیب کاشانی، پرویز سروری بیشترین آراء را کسب کرده اند.

برخی از مرتضی طلایی از لیست وحدت و محمد سالاری و محمد علیخانی از لیست جمهور هم به عنوان چهره هایی که بیشترین احتمال قرار گرفتن در لیست منتخابات شورای ششم را دارند نام می برند .

شهردار منتخب لیستی که به یاران قالیباف نزدیک است ، محسن پیرهادی ، مجتبی عبدالهی ، محمد جواد شوشتری ،پژمان پشمچی زاده ،علیرضا جاوید و مازیارحسینی است .

گفته می شود چهره های جوان نزدیک به قالیباف تلاش می کنند محسن پیرهادی به عنوان شهردار منتخب برگزیده شود .

اما پژمان پشمچی زاده و مازیار حسینی هم گزینه های جدی این لیست هستند . هرچند که تجربه نشان داده در انتخابات شهردار تهران تنها شورا نقش ندارد و نهادهای دیگر هم تاثیر گذار هستند.

تجربه شورای سوم در رقابت میان رسول خادم و محمد باقر قالیباف و دو ساعتی که سرنوشت این انتخاب را تغییر داد مثالی برای این موضوع است .

پیش از این مهرداد بذرپاش یا سعید محمد هم به عنوان گزینه های شهرداری تهران نام برده می شد که این موضوع توسط سعید محمد بارها تکذیب شده است. به احتمال زیاد این دو چهره اصولگرا به کابینه سیدابراهیم رئسی خواهند پیوست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید