ناآگاهی برخی خریداران امتیازها

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع!

کدخبر: ۴۴۶۹۶۸
یک مقام مسئول تاکید کرد: خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی ممنوع است .
خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی ممنوع است بنابراین مبادرت به این اقدام، فاقد وجاهت قانونی است.

امیر زاغیان با بیان اینکه برخی افراد به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می کنند، اظهار کرد: مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه طرح اقدام ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است.

وی تصریح کرد: این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح اقدام ملی مسکن، با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و نیز عدم انجام فرآیند انتخاب واحد و انعقاد قرارداد واگذاری، منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

 وی گفت:  مطابق با اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع بوده و می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها شود.

زاغیان تصریح کرد: بنابر این اطلاعیه، وزارت راه و شهرسازی هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر فروشندگان و خریداران امتیازها ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح اقدام ملی مسکن، بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن بوده است، تاکید کرد: این طرح پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت کاهش معضلات تامین مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه و متقاضیان واقعی با در اختیار گذاشتن زمین ارزان قیمت اقساطی برای واحدها اجرایی شده است، بنابراین مردم نباید اجازه دهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز در این طرح اخلال ایجاد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید