پیش بینی بازارها 30 آبان 1400

استراتژی احتمالی رمز ارزها /آرامش در بازار خودرو

کدخبر: ۴۵۵۹۴۳
اقتصادنیوز: اگرچه خریداران در بازار ارز دیجیتال ممکن است در سطوح فعلی قیمت ها به صف شوند اما تحرکات در بازار خودرو قیمت ها را تا حدی بالا برد.
استراتژی احتمالی رمز ارزها /آرامش در بازار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار در معاملات روز شنبه با ۲۸۱۸۰ تومان شروع به کار کرد و  نتوانست سطح حمایتی ۲۸۲۰۰ تومانی را پس بگیرد. در ادامه روند دلار در روز شنبه با همین قیمت به کار خود پایان داد.

دلار در حالی در حالت نزدیک به نقطه حمایتی قرار دارد که سکه و طلا ریزشی شدند. با این وصف با توجه به دور جدید از مذاکرات برجامی وین، احتمال اینکه اهرم های فشار در سمت عرضه بیشتر شود، بسیار بالا ارزیابی می شود. البته نشانه هایی هم وجود دارد که سناریوی ریزش قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان تا حدی همچنان متاثر از نتایج دور جدید از مذاکرات خواهد بود. باید منتظر ماند که دلار تا چقدر می تواند روی نقطه حمایتی باقی بماند.

بازار سهام: بازیابی توان سمت عرضه

در بازار سهام، در روز نخست هفته، خریداران به سرعت قافیه را باختند و به نظر می رسد در روز یکشنبه فشار سمت عرضه همچنان شاخص را به عقب رانند. هر چند که سمت تقاضا به دلیل تردید حاضر در بازار نمی تواند تاثیر ملموسی بگذارد، اما رفتار بازار نشان داده که یکشنبه چالشی بورس می تواند مسیر دیگری را هم طی کند یا اینکه حداقل شدت فشار عرضه ها کاسته شود.

بازار مسکن: نرخ سود وام مسکن

هزینه وام مسکن در هفته پایانی آبان به بالاترین سطح خود تقریبا در یک سال گذشته رسیده و رکورد بی سابقه ای را در این مدت ثبت کرد. طبق آمارهای بانک مسکن، هزینه هر برگ اوراق تسه در آخرین روز هفته گذشته به کانال 80 هزار تومان وارد شده و متعاقبا نرخ سود را نیز ارتقا بخشید.

فعلا بازار مسکن در انتظار تصمیمات عملی دولت برای نهضت تولید ملی مسکن است و باید منتظر ماند در ماه های آینده چه تغییراتی در سمت عرضه و تقاضا خواهد افتاد.

هر چند که بسیاری معتقدند بازار در رکود است و دوره رکود می تواند در یک بازه کوتاه مدت 10 تا 12 ماهه (آغاز آن از فروردین 1400) و و یا دوره بلندمدت 30 تا 36 ماهه (آغاز آن از فروردین 1400) متغییر باشد و بازار در همین دامنه شاهد  رونق یا بهبود باشد. باید منتظر ماند که سیاست گذاری دولت در این عرضه چه تحرکاتی را در سمت عرضه و تقاضا ایجاد میکند.

بازار خودرو: تحرکات قیمت برخی خودروها

در بازار خودرو، اگرچه شرایط بازار آرام و بدور از هیجان است اما در برخی محصولات هم سایپا و هم ایران خودرو شاهد تحرکات قیمتی یک تا 2 میلیون تومانی در بازار بودیم.

بازار خودرو متاثر از تحرکات دلار می تواند متغیر باشد. فعلا با محدود باقی ماندن دامنه نوسان دلار، دامنه تحرکات در بازار خودرو هم محدود شده است. البته همچنان بازار خودرو در انتظار طرح خودرویی مجلس در رابطه با واردات خودرو و موضوع حاشیه دار و جنجالی میان دفاتر اسناد رسمی و پلیس راهنمایی و رانندگی بر سر برگه رسمی سند مالکیت خودرو که اخیرا با رأی دیوان عدالت اداری به نفع پلیس راهنمایی و رانندگی همراه شده بود.

بازار ارز دیجیتال: احتمال هجوم خریداران

در بازار ارز دیجیتال، اکنون که بیت کوین نسبت به رکوردهای ثبت شده در اوایل ماه، حدود 20 درصد کاهش ارزش پیدا کرده، برخی از بازیگران به صف خریداران این رمزارز اضافه شدند.

با اعلام احتمال از سرگیری قرنطینه سراسری در اتریش و برخی دیگر از اقتصادهای بزرگ اروپا نوعی نگرانی بر بازارهای جهانی مستولی شده است.

بیت کوین هفته وحشتناکی را سپری می کند زیرا دلار شاهد پیشروی قدرتمندی بوده و با توجه به چشم‌انداز اقتصادجهانی بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال تمرکز خود را به رمزارزهاهایی مانند اتریوم و بایننس‌کوین تغییر دادند.

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید