پیش بینی بازارها چهارشنبه یک دی 1400

پیش بینی افت قیمت خودرو /بیت کوین جای دلار را می گیرد؟

کدخبر: ۴۶۳۵۷۳
اقتصادنیوز: با محدودشدن نوسانات بازار ارز، بازارها هم در خط ثبات نسبی به حرکت خود ادامه می دهند. اما بازارهای مسکن، خودرو، سهام رمزارزها در اولین روز دی ماه 1400 چطور پیش بینی می شوند؟
پیش بینی افت قیمت خودرو /بیت کوین جای دلار را می گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در شرایط فعلی متاثر از نوسان محدود دلار، در ثبات نسبی به سر می برند. اگرچه در بازار ارز دیجیتال شاهد بازگشت خریداران به بازار هم هستیم.

بازار ارز | خط مقاومت دلار

در بازار ارز، قیمت دلار در همان کانال قیمتی دو روز قبل دنبال می شود؛ در شرایطی که بازار به دنبال شکستن سقف فعلی است که سیگنال های مثبت روی محدوده نوسان فعلی بازار موثرند. با این وصف در بازار متشکل ارز، قیمت دلار در همان کانال 27 هزار تومان دنبال می شود. خبر مهم اینکه در آمار بازار متشکل ارز، حجم معاملات از جدول روزانه حذف شده است. دلار فعلا در جبهه مقاومت است و در ابتدا و انتهای محدود در نوسان کوتاه مدت است.

بازار سهام | انگیزه بورس در نخستین روز زمستان

در بازار سهام، شاخص کل بورس در کانال 1.3 میلیون واحد با حرکت روبه جلو مواجه شد. شاخص های عملکردی بازار سهام گواه بهبود موقعیت سمت تقاضا دارد. سرانه معامله حقیقی ها به نفع خریداران است و تعداد نمادهایی که دارای صف خرید شده اند نیز نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش دو برابر شده اند.

البته اگرچه این شاخص ها نشانه اطمینان بخش برای تداوم مسیر صعودی معاملات بورس نیست اما بازار سهام امیدوار است با وجود سیگنال های مثبت در روز پایانی کاری هفته، بازار حرکت فعلی خود را تداوم بخشد.

بازار خودرو | ثبات نسبی در قیمت خودرو

در بازار خودرو ، قیمت خودروهای دو خودروساز معروف ایرانی با ثبات نسبی روبه رو شدند. با ثبات نسبی دلار، قیمت خودروها هم تغییری نکرد. این در حالی بود که برای برخی از محصولات پرتیراژ سایپا افت قیمت اندکی را هم بازار شاهد بود.

به نظر می رسد تغییرات بازار خودرو همسو با تغییرات بازار ارز در حرکت باشد و این در حالی است که با دریافت سیگنال های مثبت از وین و ریاض باید شاهد نوسانات روبه پایین بازار هم باشیم. 

بازار مسکن | میزان وام پرداخت شده ودیعه مسکن

در بازار مسکن همچنان روند به مثابه قبل است و فعلا تغییر جدی قابل مشاهده نیست، هر چند که گزارش های میدانی حاکی از آن است که از شدت رشد قیمت ها کاسته شده و فروشندگان در بسیاری موارد حاضرند تخفیف ارایه دهند. با این وصف بازار در انتظار سیگنال گیری از اقدامات دولت در زمینه نهضت تولید ملی مسکن است.

در تازه ترین رویداد، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دیروز در جلسه ای گفته بود: حتما از بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ اطلاع دارید و می‌دانیم که با این اعتبارات امکان اجرای پروژه‌های عمرانی وجود ندارد و در این روز‌ها با بدهی به کارگران و کارکنان در حوزه ساخت مواجه هستیم. 

همچنین مصطفی قمری وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی اعلام کرد: از ۱۰ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰، تاکنون مبلغ ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۹۰ هزار نفر پرداخت شده است.

بازار ارز دیجیتال | پیش بینی بلندمدت درباره بیت کوین

 قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان نوسان شدیدی دارد و این مسئله پیش‌بینی را دشوار می‌کند، تحلیل‌گران معتقدند در بازار ارزهای دیجیتال باید محتاطانه عمل کرد، زیرا دامنه احتمالات بسیار وسیع است. اما به هر روی پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شود مبنی بر اینکه قیمت بیت کوین در سال 2023 قیمت 100 هزار دلار را هم تجربه می‌کند.

در خبرهای جنجال برانگیز دیگر اینکه جک دورسی، مدیر عامل سابق توئیتر، در گفتگوی اخیر در توئیتر با خواننده رپ، Cardi B، به این خواننده گفت که بیت کوین قرار است جایگزین دلار امریکا شود.

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز پیش‌بینی کرده است که روزی قیمت هر واحد بیت کوین، در نهایت به ۶ میلیون دلار خواهد رسید. سیلور بر این باور است که بهای قدرتمندترین رمزارز بازار، هنوز تا رسیدن به پتانسیل بلندمدت خود فاصله زیادی دارد.

در همین حال موسسه پیچ بوک اعلام کرد که در سال 2021 صندوق‌های سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کردند که از مجموع تمام سال‌های گذشته بیشتر بود. بر اساس یافته‌های این موسسه حجم ورود سرمایه از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بازار ارزهای مجازی نسبت به سال 2018 که 8 میلیارد دلار بود 4 برابر شد.

در همین حال مرکز تجارت جهانی دوبی در راستای جذب کسب‌وکارهای جدید به منطقه رمزارز و رگولاتور رمزارزها و سایر دارایی‌های دیجیتالی تبدیل می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید