وقتی بتوانید خود کتاب های اقتصادی را بفروشید!

کدخبر: ۳۳۰۰۷۳
برای این که یک مفهوم را بتوان علم نامید باید چندین ویژگی داشته باشد. مهمترین ویژگی که در این میان باید بیشتر به آن توجه شود، مدون بودن است. در اصل وقتی یک مفهوم می تواند علم باشد که بر اساس یک اصول مشخص بتواند از صفر تا صد خود را در اختیار مخاطب بگذارد و این ارائه مطالب باید بگونه ای باشد که مخاطب بتواند از آن در زندگی خصوصی یا اجتماعی خود استفاده کند.
وقتی بتوانید خود کتاب های اقتصادی را بفروشید!

با این حساب می توان گفت اقتصاد یا در زبان عامه همان تجارت و کسب و کار امروزه یک علم محسوب می شود. از طرفی دیگر یکی از نشانه های مدون بودن هر مفهوم و علمی وجود کتاب های متعدد در زمینه تخصصی آن است. مجموع این سخنان گفته شده ما را به اینجا می رساند که مسلما باید برای دنیای تجارت کتابهایی تحت عنوان کتاب های اقتصادی وجود داشته باشد.

وقتی بتوانید خود کتاب های اقتصادی را بفروشید

گرچه اقتصاد نیز مانند هر علم دیگری از زیرشاخه هایی تشکیل شده است، اما مسلما روند کلی گفته شده در کتاب های این حوزه یکسان خواهد بود. اصلی ترین پایه علم اقتصاد که دنیای تجارت نیز بر آن پایه نهاده شده است، خرید و فروش می باشد. در اصل آن چیزی که قرار است در هر کتاب اقتصادی به آن پرداخته شود، در نهایت به یک خرید و فروش منتهی می شود.

حال می خواهد این خرید و فروش در حوزه فروش بیمه باشد یا خرید فروش در دنیای عظیم بورس؛ بنابراین انتظارات خود را از کتاب های اقتصادی به درستی ترسیم کنید. این نوع کتاب ها باید بر اساس خرید و فروش نوشته شده باشند و این یعنی شما در انتهای کتاب حداقل یک روش یا یک ایده و یا یک کوره راه و یک توانایی برای خرید و فروش یاد گرفته باشید. آن کتاب اقتصادی درست طراحی و نوشته شده است که شما به عنوان خواننده بتوانید در آخر همان کتاب را بفروشید و از آن سود مالی کسب کنید. این می تواند بزرگترین درس در حوزه اقتصاد باشد.

کتابچین1

از تجارت تا روانشناسی

از تجارت تا روانشناسی

اقتصاد در بین سایر علوم دنیای عجیب تری دارد. در عین حالی که بسیار تخصصی محسوب می شود اما با عامه مردم نیز سر و کار دارد. شاید مثال این علم را بتوان پزشکی عنوان کرد. کسی نمی تواند بدون داشتن تخصص از بدن انسان و بیماری ها و درمان هایش چیزی بداند، اما اگر تخصص این کار را داشته باشد باید با عامه مردم سروکار داشته باشد.

همانطور که گفتیم اقتصاد علم خرید و فروش می باشد. خرید و فروش از دو پایه اساسی و یک پل بین این دو پایه تشکیل شده است. پایه اول خریدار، پایه دوم فروشنده و آن پل ارتباطی جاده ای دو طرفه است که در یک سوی آن سرمایه حرکت می کند و در سوی دیگرش خدمات یا محصول تردد می کند. کل علم اقتصاد به نوعی معماری این پل بر روی دو پایه اساسی آن می باشد.

گرچه امروزه شبکه های کامپیوتری و اینترنت، اقتصاد را زیر و رو کرده اند و بسیاری از روش های آن معماری را عوض کرده اند اما هنوز یک چیز پا برجا مانده است و آن این که هم خریدار و هم فروشنده هر دو انسان هستند. یک تاجر و یک اقتصاددان حرفه ای می داند که هرچه قانون و قاعده بداند، هرچه تحلیل های دقیق تکنیکالی از بورس بلد باشد و آن ها را اجرا کند، باز نمی تواند به طور صد در صدی کاری انجام دهد و مطمئن باشد در این معامله سود خواهد کرد و یا اصلا این معامله شکل خواهد گرفت یا نه. چرا که انسان در دو طرف این داستان نشسته است و آن موجودی است که به هیچ روی قابل پیش بینی نیست. شاید بتوان رفتار بعدی انسان را حدس زد اما نمی توان هیچگاه با قاطعیت آن را بیان کرد. علم روانشناسی دقیقا بر اساس همین " شاید حدس زدن رفتار انسانی " ایجاد شده است و کتاب های اقتصادی نیز بر پایه اینچنین علمی است که امروز دنیا را زیر پای خود گذاشته.

کتابچین2

خرید و فروش سخت ترین آسان

خرید و فروش سخت ترین آسان

شاید این ابهام در ذهن شما ایجاد شده باشد که با این اوصاف انجام شده و این تعریف که کل اقتصاد بر اساس خریدار و فروشنده می باشد، بنابراین اقتصاد علم راحتی خواهد بود؛ اما اصلی ترین مشکلی که معمولا کمتر به صورت آکادمیک به آن پرداخته می شود همان ویژگی انسانی بودن این علم است. همانطور که در بالاتر گفتیم انسان موجودی است غیر قابل پیش بینی بنابراین ممکن است هرآنچه که خوانده ایم را در کسری از ثانیه با باد هوا بدهد و بجای برپا شدن یک پل قوی بین دو پایه خریدار و فروشنده، تمام آمال و آرزوهای ما فرو بریزد.

خوشبختانه در سال های اخیر در انواع کتاب های غیر آکادمیک، اما تخصصی در حوزه های مختلف اقتصاد به خصوص در سری کتابهای فروش و بازاریابی توجه ویژه ای به روانشناسی خریدار شده است. حتی این پیشرفت به حدی بوده است که چندین کتاب معروف اقتصاد را با توجه به واکاوی درون خودتان آموزش می دهد. کتاب هایی چون اثر مرکب که از اینجا نیز می توانید دریافت کنید مثالی است که می توان بر این گروه از کتاب های اقتصادی زد. این سری از کتاب ها با توجه شدید به ویژگی های انسانی و فراری بودن از قانون و قواعد دست و پاگیر اقتصاد و تجارت سعی دارند ابتدا اقتصاد را علمی زنده و دارای روح معرفی کنند از طرفی قوانین گفته شده در کتاب های دیگر را با ویژگی انسانی که خود خواهند یافت ترکیب کنند. این گونه می توان معجونی اساسی از موفقیت در تجارت به دست آورد. خوشبختانه انواع کتاب های چاپی و الکترونیکی در حوزه اقتصاد وجود دارد که علاقه مندان می توانند سراغ آنها بروند.

کتابچین3

پلی بین خریدار و فروشنده

اما در انتها یک پیشنهاد کاملا دوستانه من را پذیرا باشید. وقتی خود اقتصاد تحت تاثیر دنیای الکترونیکی قرار گرفته و دچار انقلاب های عظیمی شده است، چرا شما به این تغییرات احترام نگذارید و نسخه الکترونیکی کتاب را تهیه نکنید. چرا که اقتصاد یک علم زنده است و قرار است در جامعه حضور داشته باشد. با گرفتن کتاب در دست و ماندن در اتاق مطالعه تان از این جامعه دور نخواهید شد.

نسخه الکترونیکی کتاب های اقتصادی را می توانید از سایت کتابچین دریافت کرده و مطالعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید