تخریب برندهای اصیل ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای

کدخبر: ۲۴۳۴۵۲
اقتصادنیوز: تبلیغ در سالم‌ترین، طبیعی‌ترین و اصولی‌ترین شکل، نوعی فعالیت آموزشی است که برای نشر دانش، آگاهی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و نشر ارزش‌های اخلاقی صورت می‌گیرد. در دنیای کسب‌وکار تبلیغات نوعی برقراری ارتباط است که معمولاً به منظور ترغیب مشتریان برای خرید یا مصرف بیشتر از محصول یا سرویس خاص صورت می‌گیرد.
تخریب برندهای اصیل ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای

تبلیغات برای انتقال پیام خود نیاز به رسانه دارد و در این میان تلویزیون به عنوان یکی از قوی‌ترین رسانه‌ها همیشه مورد توجه مالکان کسب‌­وکار­ها و اقبال مصرف‌­کنندگان بوده به نحوی که به حق جعبه جادویی و پادشاه تبلیغات لقب گرفته است. این جذابیت موجب رشد روز افزون شبکه‌های تلویزیونی داخلی و ماهواره‌ای شده است که علاوه بر مزایای قابل توجه، مخاطراتی نیز به همراه دارند.

در این زمینه می توان به فعالیت‌های اخیر شبکه ماهواره‌ای جم اشاره کرد که این روزها تبلیغاتی از شرکت‌های ایرانی فعال و معتبر بازار در آن پخش می‌شود. این شبکه، در اقدامی غیراخلاقی برای برخی برندها، بدون در نظر گرفتن اصول همکاری حرفه‌ای و تنها به خاطر مشکلات ارزی پیش آمده، تبلیغاتی به منظور تخریب آن‌ها پخش کرده است.

از جمله برندهایی که قربانی این کار غیراخلاقی شبکه جم شده‌، برند سمیه است. شبکه جم، در قالب آگهی‌ای از مضرات محصول کشک بخصوص کشک مایع به مخاطبان اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که به صورت همزمان با تصویری از برند سمیه همراه است و علامت خطر به طور عجیبی در آن بزرگ‌نمایی شده است که با در نظر گرفتن سطح بالای هوش و سواد مخاطبان همخوانی ندارد. سمیه برندی است که مدت‌ها در بازار ایران فعالیت داشته و بسیاری از مخاطبان با آن خاطره دارند و به عنوان یکی از برند های اصیل ایرانی محسوب می شود.

تاکید آگهی تخریبی شبکه جم بر وجود نمک زیاد و باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در کشک است. دو عنصری که در آگهی تلاش می‌شود نظر مخاطبان به آنها جلب شود، اما مخاطبان باهوش‌تر از شبکه جم هستند و متوجه محتوای عجیب آگهی تخریبی این شبکه خواهند شد. علاوه بر این بر اساس نظر متخصصین ادعاهای مطرح شده در مورد دو عنصر نمک زیاد و باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که در آگهی به آنها اشاره می شود فاقد شواهد علمی می باشد. دارا بودن تمامی استانداردها و مجوزهای بهداشتی و PH پایین کشک تولیدی برندهای معتبر، امکان به وجود آمدن باکتری فوق را غیر ممکن می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید