مصوبه مجلس درباره تبدیل پسماندهای عادی به انرژی

کدخبر: ۲۷۰۵۷۶
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پرداخت عوارض حاصل از مصرف برق برای خرید تضمینی برق حاصل از تبدیل پسماندهای عادی به انرژی موافقت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 98 با بند (د) تبصره (6) لایحه بودجه سال 98 موافقت کردند.

در جریان بررسی این بند احمد بیگدلی نماینده خدابنده در مجلس پیشنهادی برای  افزودن عبارت "جابه‌جایی تیر برق در روستاها"را مطرح کرد که با 120 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از 228 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند پیشنهاد افزودن "و احداث نیروگاه بادی در منطقه محروم سیستان" به این بند از تبصره (6) را مطرح کرد که با 145 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از 227 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

در بند (د) تبصره (6) آمده است: عوارض موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10/8/1394 به میزان ده‌درصد(10%) مبلغ برق مصرفی در سقف هجده هزار و ششصد میلیارد (18.600.000.000.000)ریال تعیین می‌شود و  مشترکان روستایی و چاههای کشاورزی از شمول حکم این بند معاف می‌باشند. منابع حاصله پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصیص صددرصد (100%) آن توسط این سازمان برای موارد مطروحه در قانون فوق با اولویت روستاها و جابه‌جایی تیر برق در روستاها و مناطق دامداری و عشایری و خرید تضمینی برق حاصل از تبدیل پسماندهای عادی به انرژی و احداث نیروگاه بادی در منطقه محروم سیستان صرف می­شود./

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید