بازارها در 2021 آغاز به کار کردند

جهش قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

کدخبر: ۳۸۳۷۱۴
امروز سال۲۰۲۱ برای بازارهای جهانی آغاز شد. بیت‌کوین، طلا و نفت هر سه ۲۰۲۱ را با روند صعودی آغاز کردند.
جهش قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس گزارس کیتکو، اولین هفته معاملاتی سال 2021 وهر دو با افزایش طلا 1.34٪ و نقره 2.95٪ آغاز کردند. نیک‌کی  225 پس از پیشنهادهای و گزارش ها مبنی بر اینکه ژاپن به دلیل افزایش مبتلایان هی COVID-19 ممکن است به حالت اضطراری درآید ، 0.68٪ افت کرد. با این حال ، شاخص ASX استرالیا  1.47٪ افزایش یافت و شاخص شانگهای چین نیز 0.86٪  رشد کرد.

در حال حاضر قیمت طلای نقدی، ۱۹۳۱ دلار معامله می‌شود. قیمت طلا صبح دوشنبه در آسیا افزایش یافت ، و مبتلایان جهانی کرونا افزایش یافت و احتمال می رود که کشورهای بیشتری محدودیت های زیادی اعمال کنند و به دارایی امن سمت برود.

عبور از مرز ۱۹۰۰ دلار

معاملات آتی طلا با جهش 1.67 درصدی به 1،926.70 دلار رسید و از مرز 1900 دلار عبور کرد و بالاترین سطح خود را در هشت هفته گذشته مشاهده کرد. دلار که به طور معمول معکوس به سمت طلا حرکت می کند ، صبح دوشنبه کاهش یافت.

در فصل تعطیلات طی هفته گذشته تقاضای زیادی برای طلای نقدی در مراکز مهم آسیا کم شد.

طلا

چرا بیت‌کوین افزایش پیدا کرد؟

 

طبق گفته هانری ارسلانیان ، مدیر رمزنگاری جهانی PWC ، جهش شگفت آور بیت کوین که در هفته های اخیر مشاهده شد ، تا حدی ناشی از ورود سرمایه گذاران بزرگتر و نهادی به بازار بود.

رویترز گزارش داد ، ارز دیجیتال برای اولین بار در روز شنبه بیش از 30،000 دلار افزایش یافت و در سال 2020 بیش از 300٪ پیشرفت کرده بود. طبق گفته کوین‌دسک ، بعد از ظهر دوشنبه در آسیا ، بیت کوین در حدود 32،668.93 دلار معامله شد.

ارز رمزنگاری یک دهه قدمت دارد ، اما سال گذشته تازه محبوبیت آن در میان سرمایه گذاران اصلی آغاز شد. افرادی که به دنبال رشد گسترده رمزنگاری هستند، گفته اند که بیت کوین به عنوان یک پرچین در برابر تورم ، مشابه طلا تلقی می شود.

LYNXMPEH03018_L

بالاترین قیمت نفت از عید

انتظار می‌رود که اوپک و تولیدکنندگان تولید خود را از سطح فعلی در ماه فوریه افزایش دهند ، همچنین بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث افزایش نگرانی در مورد افزایش تقاضای نیمه اول می شود ، به همین دلیل قیمت‌های نفت از اوج چند ماهه خود  افزایش یافت.

قیمت ها آتی بشکه نفت خام برنت که به 53.17 دلار در هر بشکه رسید ، بالاترین میزان از مارس (فروردین) 2020 است.

ارزش قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز به 49.71 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از فوریه 2020 است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید