طراحی داخلی چگونه باعث زیبایی می شود

کدخبر: ۴۴۶۸۰۱
برای طراحی داخلی باید حتما بتوان از یک دیزاینر کارکشته کمک گرفت چرا که در غیر اینصورت با طراحی داخلی امکان پرتی در محیط مورد نظر وجود دارد.
طراحی داخلی چگونه باعث زیبایی می شود

طراحی داخلی یکی از جذاب ترین زیر شاخه های رشته معماری است که تلفیقی از معماری داخلی ساختمان ها و دکوراسیون داخلی می باشد. این رشته محبوب، در سال های اخیر به اندازه ای گسترش یافت که امروزه شرکت های متعددی در این زمینه توانسته اند افتخار آفرین باشند.

طراحی داخلی چیست؟

با توجه به نیاز های گسترده انسان ها و تمایل به داشتن یک محیط داخلی زیبا، امروزه رشته جدیدی به نام طراحی داخلی به وجود آمده که زیر شاخه ای از معماری می باشد. طراحی داخل یک سازه، در واقع دانشی است که بر هماهنگ سازی و زیبا سازی اجزای درونی سازه ها دلالت دارد و به موجب آن، علاوه بر داشتن یک محیط داخلی زیبا و دل انگیز، راحتی نیز پدیدار می شود.

با این که در برخی از کشور ها، قدمت این رشته به دوران باستان باز می گردد، اما محبوبیت آن به قرن اخیر باز می گردد و به عنوان یک دانش مستقل از دیگر رشته ها به کار گرفته شده است. از این رشته به عنوان معماری داخلی نیز نام برده می شود و تمام تمرکز این رشته بر روی انتخاب صحیح اجزا داخل یک سازه، قرار گرفته است.

ما در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی گروه معماری مهران طاهری برای شما بهترین نمونه کارها را در نظر گرفته ایم.

تکامل رشته طراحی داخلی

رشته طراحی داخلی در صد سال اخیر به یکی از گسترده ترین زیر شاخه های رشته معماری تبدیل شد. در گذشته اشتباهاً از دکوراتیو ها به عنوان طراحان داخلی نام می بردند و فعالیت آن ها تنها در زمینه ارائه خدمات اندکی بود. اما با نمایان شدن رشته طراحی داخلی، تحولات عظیمی در صنعت ساختمان سازی به وجود آمد که به موجب آن، طراحان داخلی می توانند حتی در مورد جزئی ترین وسایل یک سازه نیز نظر بدهند.

قوانین و اصول طراحی صحیح داخل یک سازه از نظر مهران طاهری

با این که می توان گفت قرن بیستم، اوج شکوفایی رشته طراحی داخلی بود، اما همچنان این رشته باید مسیر طولانی را برای تکامل طی کند. توجه داشته باشید که این رشته در حال حاضر یک رشته گروهی است و همان طور که یک معمار بر طراحی و ساخت کلی سازه فعالیت می کند، طراحان داخلی نیز بر هماهنگی عناصر داخلی سازه ها و به کارگیری مقیاس های زیبایی، به گونه ای که خاص و کاربردی باشند، تمرکز دارد.

اصلی ترین قانونی که در تمام نقشه های طراحی داخل یک سازه باید رعایت شود، اتحاد و همبستگی میان متریال های داخلی می باشد. همچنین از موازنه و اصل تعادل، به عنوان دیگر قوانین نظم دهنده بر طرح داخلی یک سازه نام می برند.

طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون منزل مسکونی ایرانی

هر فرد بنا بر اینکه در چه منطقه و یا چه کشوری قرار گرفته باشد می تواند از المان های خاصی برای دکوراسیون و طراحی داخلی منزل خود استفاده نماید. هماهنگی بین اجزا و متناسب نمودن این هماهنگی با رنگ و نور محیط فضایی خاص و منحصر به فرد برای ساکنان هر سازه ایجاد می کند که باعث آرامش و دلگرمی برای آنان می شود.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی با توجه به تمایلات افراد در این کشور می تواند برگرفته از المان هایی خاص مانند سنت ها، آداب و سنن اقوام مختلف باشد. استفاده از تجهیزات و لوازم با داشتن تناسبات فرهنگی در هر منزل به دکوراسیون داخلی منزل کمک زیادی می کند. فراموش نکنید که استفاده از هر گونه از تجهیزات و مبلمان باید حتما متناسب با رنگ و نور محیط بوده تا از ازدحام و آشوب در محیط به طور کامل جلوگیری به عمل آید.

طراحان داخلی با چه زیر شاخه هایی همکاری می کنند؟

همان طور که ذکر کردیم، برای این که طراحان داخلی بتوانند، طراحی مناسب یک سازه را انجام دهند و آن را اعمال کنند، باید از زیر شاخه های دیگری نیز کمک بگیرند. در واقع رشته طراحی داخلی یک سازه، یک فعالیت تیمی و گروهی است و افراد بسیار زیادی در اعمال آن دخیل هستند. اغلب طراحان داخلی در وهله نخست یک تیم مخصوص دارند، نظیر گروه معماری مهران طاهری که یکی از برترین تیم های طراحی داخل یک سازه در ایران می باشند.

تفاوت دکوراتورها و طراحان داخلی

دکوراتور ها در واقع افرادی هستند که در زمان های گذشته با طراحان داخلی اشتباه گرفته می شدند. این افراد به صورت تخصصی بر روی دکوراسیون یک سازه فعالیت می کنند و می توان گفت که اصلی ترین تفاوت آن ها با طراحان داخلی، طیف دانش آن ها می باشد. مسلما در طراحی داخلی گسترده دانش بسیار بالاتر است و آنچه در این رشته اهمیت دارد، این است که علاوه بر جذابیت یک فضا داخلی، باید تمام قوانین و اصول آن نیز رعایت گردد تا تعادل ایجاد شود.

در واقع می توان گفت که امروزه دکوراتور ها به عنوان یکی از زیر شاخه های این رشته فعالیت می کنند. از دیگر تفاوت های میان دکوراتورها و طراحان داخلی این است که دکوراتور ها پس از تکمیل ساخت یک سازه فراخوانده می شوند، اما طراحان داخلی از همان ابتدا شروع ساخت و ساز با معماران و کارفرمایان، همکاری خواهند کرد. در هر صورت این دو رشته را می توان رشته های مکمل اما مستقل از هم دانست که در اکثر پروژه باید با یکدیگر همکاری کنند.

سبک های طراحی داخل سازه ها در شرکت طراحی مهران طاهری

فعالیت کلی طراحان داخلی، بر روی ایجاد سبک های مختلف و برنامه ریزی بر روی فضا می باشد. از این جهت امروزه با بررسی معماری داخلی سازه ها در دوران مختلف، سبک های منحصر به فرد و متفاوتی به وجود آمده اند. یکی از مهم ترین پارامترهایی که در انتخاب طراحی داخلی موثر است، متراژ داخلی سازه می باشد، که برای متراژ های کوچک اغلب سبک مدرن به کار می رود.

سبک کلاسیک نیز یکی از پرطرفدار ترین سبک های معماری داخلی است که مبلمان های طلایی از اصلی ترین متریال های آن هستند و اغلب در متراژ های بسیار وسیع اجرا خواهند شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید