چگونگی گرفتن تخصص پزشکی در چین

کدخبر: ۴۴۷۶۵۳
یکی از کشور های محبوب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، کشور چین است.
چگونگی گرفتن تخصص پزشکی در چین

 نظام آموزشی در این کشور، کیفیت بسیار بالایی داشته و آموزش در معتبر ترین دانشگاه های چین صورت می پذیرد. تمامی این موارد موجب شده است که دانشجویان زیادی قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند.

علاوه بر این، هزینه تحصیل و زندگی در کشور چین برای دانشجویان بین المللی بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم، مهاجرت تحصیلی به چین و تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور چندان راحت نمی باشد و متقاضیان باید شرایط مورد نیاز تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارا باشند.

مهم ترین مسائلی که متقاضیان باید قبل از انجام هر اقدامی از آن آگاهی لازم را دارا باشند، چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و دریافت ویزا تحصیلی می باشد. معمولا دانشگاه های پزشکی در سراسر جهان برای پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دارای آزمون های ورودی می باشند و متقاضیانی که بتوانند در این آزمون ها نمره قبولی را کسب کنند، می توانند در این دانشگاه ها تحصیل نمایند. از آنجایی که نظام آموزش پزشکی در چین بسیار پیشرفته تر از سایر دانشگاه های جهان است، این کشور نیز برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون های ورودی را بر گذار می کند تا دانشجویانی که سطح علمی بالاتری دارند را در دانشگاه های خود پذیرش نماید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در چین، نحوه پذیرش، چگونگی گرفتن تخصص پزشکی و... بپردازیم و اطلاعات مفید و جامعی را برای تحصیل پزشکی در کشور چین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تحصیل تخصص پزشکی در چین

یکی از محبوب ترین رشته ها در کل جهان، تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته قصد مهاجرت به کشور چین را دارند. این کشور یکی از قوی ترین و بزرگ ترین کشور های آسیایی می باشد که کیفیت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آن بسیار بالاست. همین امر نیز موجب شده است که متقاضیان زیادی متقاضی مهاجرت به این کشوری باشند.

البته این کشوری برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون ورودی را قرار داده است که دانشجویان در صورت پذیرش در این آزمون موفق به اخذ تحصیلی در دانشگاه های این کشور می شوند. کشور چین علاوه بر کیفیت بالای آموزشی، بیمارستان های زیادی هم برای کارآموزان پزشکی داراست به همین خاطر متقاضیان می توانند پس از پایان تحصیلات شان و تسلط به زبان چینی در این بیمارستان ها مشغول به گذراندن دوره های عملی شوند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین، دارای امکانات بهداشتی و سیستم عالی آموزشی می باشند. علاوه بر تمامی این موارد هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور بسیار پایین می باشد؛ اما با این حال نیز کشور چین برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی را نیز در نظر گرفته است. بورسیه تحصیلی چین به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد. شرایط اخذ این نوع بورسیه ها بدین شکل است که شما باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشید. متقاضیان برای تحصیل پزشکی در چین می توانند رشته ها و تخصص های مختلفی را انتخاب نمایند.

تخصص ها و شاخه های تحصیل پزشکی در چین عبارت است از:

  • ارتودنسی

  • جراحی دندان

  • آسیب شناسی دهان و دندان

  • پروتز های دندانی

  • علوم زیست مواد

  • اندودنتیکس

  • پریودنتیکس

دانشگاههای پزشکی در چین

برترین دانشگاه های پزشکی چین

یکی از مهم ترین موضوعاتی دانشجویان بین المللی باید از آن آگاهی داشته باشند، برترین دانشگاه های پزشکی در کشور چین است. این دانشگاه ها عبارت است از:

  • دانشگاه پزشکی چین

  • دانشگاه پزشکی تیانجین

  • دانشگاه جیلین

  • دانشگاه تونگجی

  • دانشگاه ژجیانگ

  • دانشگاه پزشکی پایتخت

  • دانشگاه سان یات سن

  • دانشگاه ووهان

  • دانشگاه سیچوان

متقاضیان توجه داشته باشند که باید قبل از هر اقدامی برای تحصیل در چین 2021 باید در آزمون ورودی این کشور نمره قبولی را اخذ نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در چین

مدارکی که متقاضیان برای تحصیل پزشکی در کشور چین نیاز دارند، عبارت است از:

  • ارائه پاسپورت معتبر

  • ارائه دیپلم 12 ساله به همراه ترجمه

  • اخذ 60 درصد از نمرات دوره های پیش پزشکی در چین

  • ارائه فرم درخواست تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور

  • ارائه انگیزه نامه

  • ارائه توصیه نامه از استاد معتبر

  • ارائه گواهی پزشکی

  • ارائه اصل مدارک هویتی

  • ارائه نامه پرینت مالی جهت اثبات تمکن مالی

  • ترجمه تمامی مدارک به زبان انگلیسی یا چینی

متقاضیان توجه داشته باشند که برای اخذ ویزا تحصیلی باید دارای نامه پذیرش از دانشگاه های چین باشند. البته اخذ ویزا تحصیلی نیز با داشتن نامه پذیرش به همین راحتی ها هم نمی باشد؛ چرا که متقاضیان باید فرم درخواست ویزا را به گونه ای تکمیل نمایند که مامور سفارت قانع شده که وی به کشور خود باز می گردد. به همین خاطر بهتر است که در این شرایط با وکیل و مشاور مهاجرتی معتبر رو با تجربه مشورت نمایید.

بورسیه تحصیلی چین

بورسیه های تحصیلی چین

یکی از جذاب ترین موضوعات برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. کشور چین برای جذب دانشجویان نخبه بورسیه های گوناگونی را در مقاطع مختلف ارائه کرده است که واجدین شرایط می توانند نسبت به اخذ آن اقدامات لازم را انجام دهند. بورسیه های ارائه شده در کشور چین، علاوه بر حمایت تمامی هزینه های تحصیلی دانشجویان، تمامی هزینه های خوابگاه و زندگی آنها را نیز تامین می نماید. همین امر نیز موجب شده است که متقاضیان زیادی قصد دریافت این نوع بورسیه های تحصیلی را دارا باشند.

بورسیه کارشناسی در چین، علاوه بر تامین هزینه های دانشگاه کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 30.000 یوان را به دانشجویان اعطا می کند. علاوه بر این، این نوع بورسیه 800 یوان نیز برای هزینه بیمه درمانی به متقاضیان ارائه می دهد. این مبالغ سالانه نزدیک به 66.000 یوان خواهد شد.

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در چین، شامل پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی می باشد. این نوع بورسیه مبلغ 36.000 یوان را به عنوان کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان پرداخت می نماید. علاوه بر این، مبلغ 800 یوان را نیز به عنوان بیمه درمانی به دانشجویان پرداخت می نماید. این مبالغ در سال نزدیک به 79.200 یوان می رسد.

بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در چین، شامل هزینه های تحصیلی، هزینه های درمانی، هزینه زندگی و...  می باشد. این نوع بورسیه مبلغ 45.000 یوان را به عنوان شهریه دانشگاه، مبلغ 12.000 یوان را به عنوان اقامت و 42.000 یوان را به عنوان کمک هزینه تحصیلی و مبلغ 800 یوان را به عنوان بیمه درمانی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. تمامی این مبالغ در سال نزدیک به 99.800 یوان می باشد.

توجه داشته باشید که اخذ بورسیه های تحصیلی چین کار آسانی نیست و متقاضیان زیادی دارد. به همین خاطر شما باید دارای رزومه قوی تحصیلی باشید. این رزومه تحصیلی، شامل مقالات بین المللی، نمرات بالا و... می باشد.

سخن پایانی

به طور کلی، می توان گفت که چین کشور مناسبی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد. متقاضیانی که قصد اقامت دائم در این کشور را دارند، می توانند پس از تحصیلات شان در این کشور مشغول به کار شده و اقامت دائم آن را اخذ نمایند. البته مهاجرت و اقامت در کشور های دیگر نیازمند مشورت با افراد با تجربه است و باید با برنامه ریزی اقدام به مهاجرت کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید