بهترین تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع ایرانی

کدخبر: ۵۰۶۲۲۵
شرکت صنعتی آرتا نسیم تهویه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع سیستم های تهویه مطبوع هواشامل داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل است که در سال 1390 تاسیس شد.
بهترین تولید کننده سیستم های تهویه مطبوع ایرانی

 گروه آرتا نسیم با تولید باکیفیت ترین سیستم های تهویه مطبوع ایرانی و رعایت تمامی استاندارد ها و معیار های جهانی، محصولات خود را هم سطح با تکنولوژی روز دنیا روانه ی بازار می کند. کارخانه بزرگ شرکت آرتا نسیم با بهره مندی از مجموعه ای از متخصصین و مهندسین مجرب، جدید ترین فناوری های صنعت تهویه هوای مطبوع را در تولیدات خود بکار می گیرد و همگام با برند های مطرح خارجی در بازار های ایران و کشور های همسایه رقابت می کند.

هدف بزرگ مجموعه آرتا نسیم تهویه، تولید سیستم های تهویه هوای بروز و خوش قیمت، جهت برقراری آرامش در منازل و ساختمان ها است. در ادامه با گوشه ای از محصولات متنوع شرکت آرتا نسیم تهویه آشنا خواهید شد.

داکت اسپلیت ایرانی آرتا نسیم

خرید داکت اسپلیت (به انگلیسی Duckted Split و به شکل مخفف DS) یکی از پر مصرف ترین سیستم های تهویه هوای مطبوع به شمار می رود و استفاده از آن به وفور در ساختمان های اداری، واحد های تجاری و مسکونی قابل مشاهده است.

تهویه مطبوع، داکت اسپلیت ها برخلاف کولر های گازی نیازمند کانال کشی هستند؛ زیرا گرمایش و سرمایش حاصل از فعالیت سیستم های داکت اسپلیت به وسیله کانال ها و دریچه های توکار به فضای مورد نظر انتقال می یابد.

داکت اسپلیت های شرکت آرتا نسیم با تولید هوای گرم در زمستان ها و هوای خنک  و مطبوع در تابستان، باعث ایجاد اتمسفری دلپذیر و آرامش بخش در منازل شما می شود.

اجزای تهویه مطبوع داکت اسپلیت

برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد سیستم داکت اسپلیت، به شرح قسمت های تشکیل دهنده این دستگاه می پردازیم:

  • یونیت خارجی: کندانسور یا یونیت خارجی، بخشی از داکت اسپلیت است که در فضای باز و بیرون ساختمان نصب می شود. ( این قسمت محلی است که ماده مبرد در آنجا خنک می شود.)

  • لوله های مسی : لوله هایی که یونیت داخلی و یونیت خارجی را به یکدیگر مرتبط می کند. (ماده مبرد کم دما، از طریق این لوله ها به یونیت داخلی منتقل می شود.)

  • یونیت داخلی: هواساز یا یونیت داخلی بخشی از داکت اسپلیت است که زیر سقف خانه و در داخل ساختمان قرار می گیرد. (هوا در بخش یونیت داخلی طی فرایند تبادل حرارتی توسط ماده مبرد خنک می شود.)

  • کانال: کانال هایی به شکل چهارگوش یا دایره ای که یونیت داخلی را به دریچه ها وصل می کنند. (هوای مطبوع از در کانال ها جریان می یابد و از یونیت داخلی به سمت دریچه ها و فضای اتاق هدایت می شود.)

  • دریچه: این بخش در انتهای کانال ها قرار می گیرند و هوای گرم و یا سرد را در اتاق به جریان می اندازند.

  • ترموستات: ترموستات نقش رابط کاربری را ایفا می کند و به کمک آن دمای مورد نظر، سرعت چرخش فن ها و ... کنترل می شود.

داکت -اسپیلت

انواع داکت اسپلیت

سیستم های تهویه هوای داکت اسپلیت عمدتاً به دو دسته اینورتر (Inverter) و معمولی (Simple) تقسیم بندی می شوند. اسپلیت های اینورتر دار می توانند بر اساس تنظیماتی که توسط کاربر اعمال می شود، قدرت کمپرسور خود را کاهش و یا افزایش دهند.

از این رو می توانند در کاهش هزینه های برق و همچنین در مصرف انرژی نقشی کلیدی ایفا کنند. اما در اسپلیت های معمولی، کمپرسور همواره با توان حداکثری خود کار می کند و صدای زیادی از خود تولید می کند. به همین دلیل است که  داکت اسپلیت های اینورتر دار، مشتریان بیشتری نسبت به مدل های معمولی دارند و به طبع قیمت بالاتری نیز دارند.

در کشورمان سیستم های داکت اسپلیت در دو دسته بندی خارجی و ایرانی به فروش می رسند. داکت های خارجی رایج در بازار های ایران، اکثراً ساخت کشور هایی نظیر چین، مالزی، اندونزی و کره جنوبی هستند. اما یکی از بهترین و با کیفیت ترین برند های ساخت داخل کشورمان، داکت اسپلیت های شرکت آرتا نسیم است که تمامی نیاز های کاربران را برآورده می کند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد سیستم داکت اسپلیت در ساختمان ها و ادارات، مقاله های تخصصی مرتبط با داکت اسپلیت ایرانی را در سایت آرتا نسیم مطالعه کنید.

فن کویل ایرانی آرتا نسیم

سیستم تهویه هوای مطبوع فن کویل (به انگلیسی Fan Coil Unit و به شکل مخفف FCU) مانند داکت اسپلیت ها قادر به تولید هوای گرم و هوای خنک هستند.

فن کویل ها ساز و کار بسیار ساده ای دارند، اما یکی از اصلی ترین سیستم های تهویه هوای مطبوع به شمار می روند و در بسیاری از منازل مسکونی، ساختمان های تجاری و واحد های اداره استفاده می شوند.

عملکرد فن کویل ها در فصل تابستان به این صورت است که با گردش هوا از میان آب سرد (که توسط واحد چیلر تامین می شود) و عبور از کویل های سرمایشی، هوای خنک تولید می شود.

در فصول سرد و زمستان، عملکرد فن کویل به این صورت است که آب گرم ( که توسط واحد موتور خانه  و یا پکیج تامین می شود) درون کویل های گرمایشی جریان می یابد؛ دمای هوا با عبور از این کویل ها افزایش می یابد و به این شکل هوای گرم مورد نیاز برای گرمایش اتاق فراهم می شود.

دمیدن هوا در سیستم های فن کویل با توجه به مدل های مختلف این دستگاه متفاوت است. فن کویل می تواند هوا را به سمت فوقانی و یا به سمت جلو انتقال دهد.

سیستم تهویه

همچنین سیستم های تهویه هوای فن کویل، بر طبق موقعیت قرار گیری، شکل ظاهری، ظرفیت هوا دهی و طرز نصب لول هایشان به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند. برای شناخت بیشتر فن کویل ها به معرفی انواع فن کویل می پردازیم:

انواع فن کویل

  1. فک کویل زمینی: این دسته از سیستم های تهویه هوای مطبوع هنگامی بکار برده می شوند که فضای مناسب برای نصب در گوشه ای از اتاق ها و سالن ها وجود داشته باشد. این نوع فن کویل معمولاً در بانک ها، ادارات، مراکز آموزشی و مدارس، بیمارستان ها و ... استفاده می شوند.

  2. فن کویل سقفی یا فن کویل توکار : فن کویل های توکار درون سقف کاذب ساختمان ها نصب می شوند. فن کویل های سقفی (توکار) یکی از محبوب ترین مدل های سیستم های تهویه هوای مطبوع به شمار می روند؛ زیرا فیلتر هوای قابل شستشو دارند و تعمیر و نگهداری از آنها آسان است.

  3. فن کویل کانالی : فن کویل های کانالی انتخابی عالی برای پخش یکسان هوای مطبوع در محیط های گوناگون می باشد. به کمک فن کویل کانالی می توانید بخش های مختلفی از منزل را با استفاده از کانال کشی تحت پوشش قرار دهید.

فن کویل ها در تهویه مطبوع چگونه عمل می کنند؟

نام این دستگاه، بیانگر بخش های اصلی سازنده ی آن است؛ فن و یک کویل (سیم پیچ) که در مقابل آن قرار دارد. هر کویل به دو عدد لوله مجزا متصل می شود؛ یکی از لوله ها محل ورود آب گرم از موتور خانه یا پکیج است (در زمستان ها) یا محل ورود آب سرد از چیلر (در تابستان) و لوله ی دیگر جهت تخلیه و خروج آب به موتور خانه مرکزی است.

اجزا تشکیل دهنده ی فن کویل ها

  1. کویل : قسمتی متشکل از لوله های مسی و ورقه های آلومینیومی است و وظیفه ی آن تبادل حرارتی بین لوله ها و جریان هوا است.

  2. بلاور : بخشی است که وظیفه ی ایجاد جریان هوا را برعهده دارد و موجب انتقال حرارت می شود.

  3. الکتروموتور : الکتروموتور بلاور را می چرخاند و در دوره های مختلفی این کار را انجام می دهد.

  4. شیر هواگیری : هواگیری آب موجود در سیستم به کمک شیر هواگیری انجام می شود.

  5. فیلتر هوا : جریان هوا قبل از ورود به فن کویل حاوی آلودگی ها و ذرات گرد و غبار است. فیلتر هوا این عوامل منفی را جذب می کند و مانع ورود آنها به فضای اتاق می شود.

  6. ترموستات : با خاموش و روشن کردن فن کویل، باعث تنظیم درجه دمای محیط می شود.

اگر به شخصی سازی قسمت های مختلف منزل خود نیاز دارید و یا مایل هستید که دمای هر فضا از ساختمان به صورت جداگانه تنظیم شود، استفاده از فن کویل های شرکت آرتا نسیم را به شما پیشنهاد می کنیم. فن کویل بهترین گزینه برای شماست!

چیلر ایرانی تهویه مطبوع آرتانسیم

چیلر  به انگلیسی (Chiller)  دستگاهی است که در ساختمان های نسبتاً بزرگ به عنوان سیستم تهویه هوای مرکزی بر روی پشت بام قرار می گیرد. وظیفه ی اصلی چیلر خنک کردن ساختمان ها در فصول گرم سال است.

در سیستم تهویه هوای چیلر، آب داغ و یا آب سرد توسط لوله ها به فن کویل ها منتقل می شود. با جریان یافتن هوا در آنها، هوای مطبوع به درون فضا های مورد نیاز دمیده می شود.

چیلر

تفاوت چیلر و داکت اسپلیت

چیلر یک سیستم تهویه هوای مرکزی است که نیاز به فن کویل، موتور خانه و سامانه های لوله کشی دارد. عملکرد چیلر به گونه ای است که کاربر می تواند هر کدام از فن کویل ها را به طور جداگانه کنترل کند؛ پس به کمک چیلر می توان دمای هر اتاق را به طور مجزا کاهش یا افزایش داد.

اما عملکرد سیستم داکت اسپلیت به طور مستقل می باشد. به گونه ای که همه ی اتاق ها و سالن ها، توسط لوله ها به یونیت داخلی وصل شده و کاربر نمی تواند در سیستم داکت اسپلیت دمای هر اتاق را به طور جداگانه تنظیم کند. دمای تمامی فضاهای متصل به داکت اسپلیت یکسان خواهد ماند و تنها می توان همگی را با یکدیگر روشن یا خاموش کرد.

قدرت

قدرت چیلر ها از داکت اسپلیت ها بیشتر است. داکت اسپلیت ها نهایتاً ظرفیت هوا دهی 5 تن را ارائه می دهند. در صورتی که چیلر ها می توانند ظرفیتی در حدود 10 تن الی 1000 تن هوا دهی را با توان و قدرتی بسیار بالاتر از داکت اسپلیت ها تولید کنند.

صدا

صدایی که در طول فعالیت داکت اسپلیت ایجاد می شود، به مراتب بیشتر از آلودگی صوتی چیلر ها است. زیرا این سیستم تهویه مطبوع، از یک یونیت داخلی با فن هایی به مراتب بزرگتر از چیلر ساخته می شود. گاهی اوقات طراحی نادرست و یا عدم سرویس به موقع داکت اسپلیت ها، باعث ایجاد صدای آزار دهنده برای ساکنین ساختمان شده و آرامش آنان را برهم می زند.

مصرف انرژی چیلر بیشتر است یا داکت اسپلیت

مصرف انرژی و هزینه ی فعالیت داکت اسپلیت بیشتر از چیلر است. با توجه به نیاز داکت اسپلیت ها به برق برای ایجاد سرمایش و گرمایش در طول فصول مختلف، کاربران هزینه زیادی را بابت مصرف برق متحمل می شوند. اما چیلر ها برای ایجاد برودت و حرارت نیاز به آب دارند و استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه تر از چیلر ها است.

قیمت خرید

هزینه ی خرید، نصب، کانال کشی و راه اندازی سیستم تهویه هوای مطبوع داکت اسپلیت، نسبت به سیستم های مینی چیلر و چیلر مقرون به صرفه تر است. به طوری که هزینه ی خرید و راه اندازی داکت اسپلیت نسبت به چیلر تقریباً 40 الی 30 درصد کمتر است.

روف تاپ پکیج ایرانی آرتانسیم

یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ تهویه مطبوع هوا، سیستم روف تاپ پکیج یا پکیج یونیت پشت بامی است. این سیستم برای ایجاد برودت و یا گرمایش در خانه ها، ادارات، ساختمان های تجاری و سالن ها استفاده می شود. از مزیت های استفاده از روف تاپ پکیج می توان به مواردی همچون:

  • کاهش مصرف انرژی

  • بالا بردن سطح کیفیت هوا

  • کمترین میزان آلودگی صوتی

  • تعمیرات آسان و هزینه نگهداری پایین

و اشغال فضای کمتر نسب به سایر گزینه ها ( چیلر، مینی چیلر، داکت اسپلیت و ... ) اشاره کرد.

گروه صنعتی آرتا نسیم تهویه، به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان سیستم های تهویه هوای ایرانی، همواره در تلاش است تا تکنولوژی روز دنیا با مناسب ترین قیمت برای خانواده های ایرانی به ارمغان بیاورد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید