راهنمای نوشتن داستان برای انیمیشن

کدخبر: ۵۱۸۶۹۶
هنگام ایجاد یک انیمیشن مبتنی بر روایت، همیشه به یاد داشته باشید که داستان نقش پادشاه را دارد.
راهنمای نوشتن داستان برای انیمیشن

هر کسی می تواند یک داستان خوب تعریف کند. ما از دوران پیش دبستانی در حال یادگیری اجزای سازنده ساختار روایت بوده‌ایم، و برای دادن شاخ و برگ فقط کمی تمرین لازم است. به عنوان مثال سالن زیبایی در تهران یک هنرمند خلاق، شما قبلاً بسیاری از مهارت های مورد نیاز برای طراحی و انیمیشن یک فیلم زیبا را آموخته اید. سوالی که باقی می ماند این است که آیا شما داستانی دارید که ارزش گفتن داشته باشد؟

سفر قهرمان چیست و چرا برای داستان گویی مهم است؟

آغاز - وضعیت موجود

اگر تا به حال داستان سرایی خوانده اید، یا به اندازه کافی در یک بخش انگلیسی بوده اید تا مکالمه متوسط ​​را بشنوید، نام "سفر قهرمان" را شنیده اید.

بهترین متخصص تغذیه در تهران سفر قهرمان که به عنوان Monomyth نیز شناخته می شود، بوم نقاشی است که تقریباً هر داستانی روی آن نقاشی شده است. از حماسه گیلگمش و ادیسه گرفته تا کل فرانچایز سریع و خشمگین، سفر قهرمان، کلیت داستانی را در بر می گیرد که شخصیت محوری دارد. پس این به چه معناست؟

به زبان خیلی ساده، مگر اینکه در حال نوشتن یک مجموعه عظیم یا داستانی به سبک هنری باشید، مسیر سفر قهرمان را دنبال خواهید کرد. برای اینکه یک ماجراجویی حس پیشرفت داشته باشد، باید ببینیم دنیا در حال حاضر چگونه است. این می تواند به سادگی نشان دادن لوک اسکای واکر در مزرعه رطوبت خسته کننده اش باشد یا اینکه تونی استارک یک جک هول فاحشه کننده باشد.

در ابتدا، قهرمانان ما خواسته ها و نیازهای خود را برای داستان بیان می کنند یا به صراحت به آنها گفته می شود.

تماس به ماجراجویی

قهرمانان ما برای جستجوی ماجراجویی بیرون نمی روند. آنها معمولاً توسط یک تازه وارد مرموز به آن فراخوانده می شوند. لوک پیامی را در R2D2 (و مک گافین، اما بیشتر در مورد آن بار دیگر می‌یابد)، به برایان گفته می‌شود که به دومینیک تورتو نفوذ کرده و دستگیر شود، به بیلبو گفته می‌شود که به کوتوله‌ها در تلاش برای رسیدن به خانه باستانی‌شان بپیوندد.

حتی در فیلم Inception، آن فیلم تریپی که «همه قوانین شناخته شده را زیر پا گذاشت» به کاب پیشنهاد می شود «آخرین شغل» که او را با خانواده اش متحد کند.

تماس را رد کنید

بدون شکست، قهرمان اولین تماس را نادیده می گیرد یا کاملاً رد می کند. لوک هنوز یک قهرمان نیست، بنابراین او فکر نمی کند که بتواند چالش های عظیم پیش رو را تحمل کند. بیلبو یک هابیت است و آنها کاملا مخالف ماجراجویی هستند.

رد تماس حتی می تواند یک تصمیم لحظه ای باشد. پیتر پارکر به یک جنایتکار اجازه می دهد تا با یک مروج حریص مبارزه کند («تماس» برای جلوگیری از جنایت در حال انجام بود)، و ما می دانیم که چگونه کار کرد.

کمک های ماوراء الطبیعه، یافتن "یاران"

وقتی قهرمان در نهایت تصمیم می گیرد که تماس را قبول کند، معمولاً با کمی کمک فراطبیعی همراه می شود... اگر فقط برای شروع کار باشد. این نباید «ماوراء طبیعی» باشد، فقط چیزی خارج از زندگی عادی قهرمان.

بن کنوبی وقتی به Mos Eisley می‌رسند ناگهان قدرت جادویی خود را آشکار می‌کند. کاب قدرت دیوانه وار کار در منظره رویایی با آریادنه را نشان می دهد. بازیگران گلکسی کوئست از انباری در مجاورت یک فروشگاه بزرگ در یک بندر فضایی پرتاب می‌شوند.

عبور از آستانه

قهرمان برای اولین بار خانه را ترک می کند. Samwise Gamgee به معنای واقعی کلمه می گوید: "این دورترین جایی است که من تا به حال از خانه داشته ام." عبور از آستانه می تواند یک چیز فیزیکی باشد، مانند ورود به مناطق جدید، یا یک چیز استعاری، مانند زمانی که اتان هاوک مقداری خنده دار مواد مخدر مصرف می کند تا به رئیس جدید خود ثابت کند که آماده کار مخفیانه است. این یک قدم به خوبی خارج از راحتی است و به مشکل بعدی منجر می شود.

شکم نهنگ

اوه اوه، ما چند قدم بیرون از خانه برداشتیم و اکنون به معنای واقعی کلمه داخل ستاره مرگ هستیم. شکم نهنگ در مورد غرق شدن در واقعیت ماجرا است.

هابیت ها توسط Ring Wraiths تعقیب می شوند و متوجه می شوند که دیگر راهی برای خانه وجود ندارد. جوخه هیولاها با یک هیولای واقعی روبرو می شوند و متوجه می شوند که هیچ سرنخی از کاری که انجام می دهند ندارند، و همچنین بچه های واقعی هستند و کاری برای مبارزه با دراکولا ندارند. این معمولاً لحظه ای است که قهرمان ما با شخصیت شرور روبرو می شود ... اما نه همیشه. به یاد داشته باشید، در عنصر پنجم، بروس ویلیس در واقع هرگز با گری اولدمن روبرو نمی شود (یا حتی می داند که او وجود دارد).

جاده محاکمه

اکنون که دامنه کامل ماجرا مشخص شده است، زمان آماده سازی فرا رسیده است. این مونتاژ آموزشی راکی ​​است، یاران حلقه تشکیل شده و به سمت موریا می روند، گونی ها در جستجوی گنج ویلی یک چشم در غارها کاوش می کنند.

آزمایش ها به صورت مجموعه ای از پیروزی ها و شکست های کوچک نشان داده می شوند. هر قدم به جلو نیز یک گام به عقب است، اما قهرمان داستان مدام در حال یادگیری و رشد است. با وجود اینکه مبارزه اصلی در پیش است، آنها در حال تبدیل شدن به قهرمانی هستند که برای پیروزی باید باشند.

پرتگاه، شب تاریک روح

رویارویی. قهرمان در یک نبرد عظیم با شرور ملاقات می کند و می بازد! Bane کمر بتمن را می شکند. لوک اوبیوان را از دست می دهد (و به نوعی افسرده تر از خواهرش است که به معنای واقعی کلمه نابودی کل سیاره خود را تماشا می کرد). لاک پشت ها در یک مبارزه بزرگ در برابر شردر شکست می خورند، اسپلینتر دستگیر می شود و رافائل به شدت مجروح می شود.

در بسیاری از موارد، Abyss با مرگ استعاری - یا حتی تحت اللفظی - قهرمان داستان مشخص می شود. این می تواند به معنای واقعی کلمه یک پرتگاه باشد، همانطور که در فیلم The Abyss وجود دارد (البته این لحظه به اد هریس اشاره دارد که در حال تماشای غرق شدن عمدی همسر سابقش است تا بتواند بدن یخ زده او را به سمت امن شنا کند).

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید