بررسی مشکلات رایج پکیج دیواری

کدخبر: ۵۷۰۷۹۶
در این صفحه تمامی مشکلات رایج پکیج دیواری به طور کامل بررسی شده است.

پکیج دیواری یکی از جدیدترین و پرکاربرد ترین تاسیسات سساختمانی است که امروزه در اکثر ساختمان ها از آن استفاده می کنند. حالت تابستانه و زمستانه پکیج دیواری باعث شده تا این سیستم در تمامی فصول سال قابل استفاده باشد. در واقع حالت تابستانه پکیج، آب گرم مصرفی ساختمان را تامین می کند و حالت زمستانه علاوه بر آب مصرفی، آب رادیاتور ها را نیز تامین می کند.

در واقع هر مدل و برند از پکیج دیواری به مرور زمان نیاز به سرویس و تعمیر خواهد داشت. اگر از این دستگاه استفاده می کنید، ممکن است پس از مدتی با مشکلاتی مانند افت فشار پکیج دیواری، نشتی آب، گرم نشدن آب و غیره مواجه شوید. در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج پکیج دیواری را بررسی کرده و روش رفع آن ها را به شما آموزش دهیم.

انواع مشکلات پکیج دیواری

اجازه بدید از همین ابتدا صادق باشیم ! شما اگر بهترین و گران قیمت ترین برند پکیج دیواری را هم داشته باشید، به مرور زمان نیاز به تعمیر و سرویس آن خواهید داشت. بنابراین اینطور نیست که چون بهترین پکیج دیواری را در اختیار دارید، دیگر این دستگاه خراب نخواهد شد. پکیج دیواری به دلایل مختلفی که عموما مربوط به استفاده نادرست و فرسودگی قطعات است، به مرور زمان دچار خرابی خواهد شد.

طبق بررسی هایی که از مراکز تعمیرات پکیج دیواری داشته ایم، چند مورد از رایج ترین دلایل خرابی پکیج را انتخاب کرده ایم تا آن ها را به طور کامل تشریح کنیم.

1. افت فشار پکیج دیواری

یک عقربه مانومتر روی دستگاه پکیج دیواری قرار دارد که میزان فشار پکیج دیواری را نشان می دهد. به طور کلی فشار پکیج دیواری باید بین 1 تا 1/5 باشد. در صورتی که عقربه مانومتر عددی کمتر از این مقدار را نشان می دهد، پکیج شما دچار افت فشار شده است.

رایج ترین و اصلی ترین دلیل افت فشار در پکیج دیواری، نشتی آب است. هنگامی که با افت فشار پکیج مواجه شدید، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و سپس با یک تعمیرگاه پکیج دیواری تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل را رفع کنند.

2. نشتی و چکه کردن آب پکیج

به نظر تعمیرکاران نشتی و چکه کردن آب یکی از بدترین مشکلات پکیج محسوب می شود. متاسفانه این مشکل می تواند آسیب زیادی به سایر قطعات پکیج وارد کند. معمولا دلایلی مانند سوراخ شدن مبدل، فرسوده شدن لوله ها و اتصالات، خرابی شیر پرکن و غیره باعث نشتی آب پکیج دیواری می شود.

این مشکل کاملا تخصصی است و هر کسی نمی تواند دلیل آن را به درستی تشخیص دهد. بنابراین برای جلوگیری از هزینه های بسیار بالای تعمیرات، یک بار دستگاه را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید تا به صورت اصولی مشکل نشتی آب پکیج رفع شود.

3. روشن نشدن مشعل پکیج دیواری

دلیل اصلی روشن نشدن مشعل پکیج دیواری، خرابی سنسور حرکتی می باشد اما گاهی عواملی مانند خرابی جرقه زن پکیج یا اختلال در برد الکتریکی نیز باعث بروز این مشکل خواهد شد. در صورتی که با مشکل روشن نشدن پکیج دیواری مواجه شدید، ابتدا سلامت جرقه زن پکیج را بررسی نمایید. اگر مشکل از جرقه زن نباشد، باید حتما یک متخصص عیب یابی اصولی در این زمینه را به عمل آورد.

4. گرم نشدن آب مصرفی پکیج

خب قاعدتا اصلی ترین وظیفه پکیج دیواری، گرم کردن آب مصرفی خانه است و اگر این کار را به درستی انجام ندهد، عملا کارایی خاصی نخواهد داشت. گاهی ممکن است گرم نشدن آب مصرفی با نشان دادن ارور همراه باشد ولی گاهی هم ممکن است آب مصرفی پکیج گرم نباشد ولی اروری در دستگاه ظاهر نشود.

اگر دلیل بروز این مشکل عوامل پیش پا افتاده ای مثل تنظیم نبودن دمای پکیج یا افت فشار باشد، خودتان به راحتی می توانید آن ها را رفع کنید. به عنوان مثال می توانید با باز کردن شیر پرکن، فشار آب را به درجه 1 تا 1/5 برسانید.

اما اگر عواملی مانند خرابی سنسور دما، خرابی فلوسوئیچ، مشکلات لوله کشی و غیره باعث بروز این مشکل شود، باید حتما با کارشناسان مربوطه صحبت کرده و از آن ها کمک بگیرید.

5. خرابی برد پکیج دیواری

همانطور که می دانید، برد پکیج دیواری مانند یک مغز در کالبد این دستگاه عمل می کند. به گونه ای که تمامی فرمان ها از برد الکتریکی به سایر قطعات پکیج دیواری صادر خواهد شد. بدیهی است که در صورت خرابی برد پکیج، عملکرد کلی این دستگاه دچار مشکل خواهد شد. ما خیلی از تعمیرکاران را می شناسیم که توانایی تعمیر برد پکیج را ندارند؛ به همین دلیل اگر قصد تعمیر برد پکیج دیواری را دارید، حتما به یک تعمیرگاه تخصصی و معتبر مراجعه نمایید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج دیواری

در بازار امروزی به جرعت می توان گفت درصد بالایی از تعمیرکاران پکیج دیواری اصطلاحا تعویض کار هستند. اصلی ترین و مهم ترین موضوع در تعمیر و سرویس پکیج دیواری، تشخیص و عیب یابی درست است که اگر این کار اصولی انجام نشوود، علاوه بر اینکه دستگاه شما تعمیر نمی شود، بلکه متحمل هزینه های بسیار بالا نیز خواهید شد.

برای استفاده از خدمات تعمیر و سرویس پکیج دیواری، سعی کنید به بهترین مرکز تعمیرات پکیج دیواری در تهران مراجعه کنید. ممکن است یک بار متحمل هزینه تعمیر شوید اما اگر دستگاه شما به صورت تخصصی و اصولی تعمیر شود، دیگر مجبور به تعمیر مجدد آن نخواهید شد. بنابراین یک بار برای همیشه به یک تعمیرگاه تخصصی پکیج دیواری اعتماد کنید.

جمع بندی نهایی

در این مقاله از مرکز تعمیرات یخچال سعی کردیم تا مشکلات رایج و اساسی پکیج دیواری را بررسی کرده و شیوه های رفع آن ها را به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید که اگر بدون داشتن تجربه و دانش فنی اقدام به رفع مشکل پکیج نمایید، ممکن است حتی خسارات جانی نیز به بار آورید. بنابراین هرگز در این زمینه ریسک نکنید و کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی