گزارش اقتصادنیوز از پدیده جدید بعد از اسیدپاشی

شوخی اسیدی در تلویزیون / وقتی پسران اصفهانی به شوخی تهدید به اسیدپاشی می کنند

کدخبر: ۱۰۵۶۶۱
در روزهایی که شنیده شده برخی پسران جوان در اصفهان به همراه بطری های آب معدنی به شوخی دختران جوان را تهدید به اسیدپاشی می کنند، در یکی از برنامه های تلویزیون هم مجریان دست به تمسخر ماجرای اسیدپاشی به زنان اصفهان زدند.
به گزارش «اقتصادنیوز»، زنی که خودش شاهد یکی از اسیدپاشی‌ها در شهر اصفهان بوده به روزنامه شرق گفته است : «چندروزی است پسران جوان درحالی‌که بطری آب معدنی در دست دارند سوار بر موتور دنبال دختران جوان راه می‌افتند و به‌عنوان شوخی و تفریح آنها را به اسیدپاشی تهدید می‌کنند، این کارها آرامش مردم را سلب می‌کند.»

این شوخی‌های اسیدی امروز (29مهر ماه) به صدا و سیما هم نفوذ کرد و مجریان برنامه "پا تو کفش اخبار" نیز دست به تمسخر ماجرای اسیدپاشی به زنان اصفهان زدند.

ماجرا از این قرار بود که یکی از مجریان این برنامه لیوان چای را به سمت همکار دیگرش گرفت و دستانش را به حالتی که می‌خواهد لیوان چای را بریزد بر روی صورت همکارش تکان داد و با خنده گفت: " از چی می‌ترسی حالا اسیده مگه؟" برنامه "پا تو کفش اخبار" از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. 
در همین رابطه فریده غیرت، کارشناس حقوقی به «اقتصادنیوز» می گوید: ایجاد مزاحمت به هر شکلی که باشد برای زنان مجازات دارد و در قانون برای او مجازات تعیین شده است.

غیرت افزود: اگر دیده می‌شود در اصفهان که در آن اسید پاشی به زنان اتفاق افتاده، جوانانی از سر نادانی با بطری‌های آب به بهانه شوخی برای دختران این شهر مزاحمت و ترس ایجاد می‌کنند، باید بدانند و آگاه باشند که این نوع مزاحمت جرم است و مجازات برای آنها در پی دارد.  
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه جامعه ما جامعه‌ای است که در آن افراد تلاش نمی‌کنند فرهنگ‌سازی را در جامعه ریشه‌ای حل کنند. به خصوص در دوران کودکی و حتی در خانه فرهنگ‌سازی در رابطه با برخی از مسائل مطرح نمی‌شود. 
غیرت خاطرنشان کرد:  طبق قوانین کشور ایجاد هرگونه مزاحمت برای زنان شش ماه حبس و 74 ضربه شلاق دارد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید