1.5 میلیون زائر در راه بازگشت

مرزهای غربی کشور منتظر زائران اربعین

کدخبر: ۱۰۸۱۵۵
طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی در روزهای منتهی به اربعین حسینی بیش از 1.5 میلیون ایرانی خود را از طرق مختلف به کربلا رساندند که قطعاً ظرف کمتر از چند روز قصد بازگشت به کشور را خواهند داشت.

به گزارش «اقتصادنیوز»، در روزهای منتهی به اربعین حسینی حدود 1.5 میلیون زائر ایرانی به کربلا رفتند و حالا با گذشت یک روز از برگزاری مراسم، قصد ورود به کشور را دارند که وزارت راه و شهرسازی در این باره گفته است تمهیدات لازم برای حضور زائران که تعدادشان کم نیست در نظر گرفته شده است.

این درحالی است که مرزهای کشور به ویژه مرز مهران که از جمله مسیرهای اصلی ورود و خروج زائران است، با حجم زیادی زائر همراه خواهد شد که وزیر راه و شهرسازی از تسهیل شرایط ورود آنها خبرداده است.

حال قرار است بیش از 1.5 میلیون زائر ایرانی در روزهای آینده به کشور برگردند.

به گفته آخوندی، از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از طریق زمینی خود را به عراق رساندند که این نشان از آن دارد که مرزهای ورودی کشور در روزهای آینده بسیار پرترافیک خواهد بود.

تجمع زائران در روزهای قبل از اربعین باعث مسدود شدن بسیاری از جاده‌های منتهی به مرزهای ایران و عراق و البته شرایط نه‌چندان مناسب مسافران شد که در انتظار عبور از مرز دو کشور بودند.

هر چند محدودیت فضای مرز‌ها برای گنجایش این تعداد از مسافران اصلی‌ترین دغدغه وزارت راه را در روزهای گذشته رقم زده اما بحث رساندن این گروه از مردم به شهرهای مرکزی کشور نیز از دیگر مسائلی است که تلاش شده پیگیری شود.

ایسنا نیز در گزارش خود آورده است که در کنار ناوگان عمومی اتوبوسی و ریلی موجود در مرزهای مختلف طبق اعلام آخوندی سه رام قطار در شلمچه مستقر شده که مسوولیت بازگرداندن زائران را بر عهده دارد.

البته وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند این تعداد را به پنج رام قطار افزایش دهد تا بحث ورود زائران با کنترل بیشتری انجام گیرد.

در روزهای گذشته چند صد هزار ایرانی از طریق مرزهای مهران و شلمچه خود را به سمت عراق رسانده‌اند که البته محدودیت مرزهای ایران در ارائه تسهیلات لازم بعضی از مشکلات جدی را در عبور و مرور مسافران به وجود آورده بود مسدود شدن مرز شلمچه از سوی دولت عراق نیز در روزهای ابتدایی سفر‌ها به عنوان مانعی جدی عبور مسافران را با تاخیر روبه‌رو کرد که با مذاکرات انجام شده بین دو کشور این مساله حل شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید